آیین کاشت نهال به نیت شهدای گرانقدر مدافع حرم برگزار شد

به مناسبت هفته منابع طبیعی، مراسم کاشت نهال به یاد شهدای مدافع حرم به همت شهرداری منطقه دو با حضور اعضای شورای اسلامی رشت و خانواده های معظم شهدای مدافع حرم در پارک خیابان جوان برگزار شد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مجید عزیزی» امروز (سه شنبه،  ۱۷ اسفند) در آیین کاشت نهال که بیاد شهدای مدافع حرم انجام شد اظهار کرد: شهدای مدافع حرم در فضای معنوی انقلاب رشد کردند و برای دفاع از کیان اسلام کیلومترها دورتر از مرزها امنیت کشور ما را تضمین کردند.

نایب رییس شورای اسلامی رشت به ضرورت اهمیت درختکاری اشاره کرد و افزود: برای کاشت درخت تنها نباید به هفته درختکاری بسنده کرده بلکه می بایست در مناسبت های مختلف نسبت به محیط زیست و حفظ درخت حساس باشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید سرانه فضای سبز در حاشیه شهر و محلات کم برخوردار رشت را افزایش داد گفت: توسعه فضای سبز باید به صورت عادلانه در تمامی نقاط شهر انجام شود.

«هادی رمضانی» نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم: بر ترویج فرهنگ فضای سبز در جامعه تاکید کرد.

رییس کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی رشت کاشت نهال به یاد شهدای مدافع حرم را اتفاقی ماندگار و قابل تقدیر دانست و تصریح کرد: امیدواریم اقدامات فرهنگی اینچنینی بیشتر انجام شود.

«مهدی نوری هریس» نیز در این مراسم بیان کرد: امیدواریم با دعای خیر خانواده های معظم شهدا بتوانیم خدمات صادقانه به مردم در دوران 4 ساله شورای اسلامی ارائه دهیم.

رییس کمیسیون توسعه عمران شورای اسلامی رشت افزود: استان گیلان و رشت با توجه به میزان بارندگی باید بیشترین فضای سبز را دارا باشد و شهر رشت باید به عنوان رتبه اول سرانه فضای سبز کشور معرفی شود.

وی ادامه داد: نقشه راه ساماندهی رودخانه های رشت توسط کمیسیون عمران شورا تدوین شده است و کارگروهی نیز برای حل این معضل با حضور نهادهای متولی تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه استاندار نیز به صورت جدی برای حل معضل پسماند گیلان ورود کرده است گفت: امیدواریم سال آینده در هفته درختکاری به نیت 8 هزار شهید گیلان 8 هزار نهال بکاریم و فضای سبز شهری رشت بیش از گذشته افزایش یابد.

«یوسف یزدانی»  هم در این مراسم با اشاره به اینکه امسال هفته درختکاری با اعیاد مبارک شعبانیه مصادف شده است اظهار داشت: شهرداری منطقه دو امروز این توفیق را دارد به نیت شهدای گرانقدر مدافع حرم نهال غرس کند.


مدیر منطقه دو شهرداری رشتگفت: شهدای مدافع حرم حق بزرگی بر گردن مردم ایران و جهان تشیع دارند و ما موظفیم راه آنها را ادامه دهیم.

وی درادامه افزود: امسال شهرداری منطقه دو به مناسبت هفته منابع طبیعی نسبت به توزیع 2500 نهال رایگان برای شهروندان اقدام کرده است.

گفتنی است، در این مراسم خانواده های معظم شهدای مدافع حرم، «سیرت نیا»، «نوری هریس» و «طاهرنیا» نیز حضور داشتند.
 

کد خبر 1155625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha