ابزار هنر، راهکار مناسبی برای انتقال سیره علمی و عملی معصومین(ع) است

برازش با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای پیروی و اطاعت مردم از فرامین ائمه معصومین(ع) اطلاع از فواید و محاسن سخنان معصومین(ع) است، گفت: یکی از راه های انتقال این معارف استفاده از ابزار هنر است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) شامگاه دیروز در آیین اختتامیه جشنواره ملی داستان نویسی رضوی به زبان ترکی(اشراق شمس) در زنجان اظهار کرد: یکی از رسالت های ما آگاهی از کلام معصومین و انتشار آن از طریق شیوه ها و ابزارهای فرهنگی و هنری است.

 

محمودرضا برازش با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای پیروی و اطاعت مردم از فرامین ائمه معصومین(ع) اطلاع از فواید و محاسن سخنان معصومین(ع) است، گفت: یکی از راه های انتقال این معارف استفاده از ابزار هنر است.

 

وی با اشاره به اینکه باید آیات و احادیث را از طریق رشته های مختلف هنری مثل خوشنویسی، نقاشی، تئاتر و سینما به مخاطبان در سراسر دنیا برسانیم، خاطرنشان کرد: داستان نویسی و نوشتن از دیگر روش های مهم انتشار معارف معصومین (ع) است؛ محتوای خوب می تواند منبعی برای تولید آثار دیگری در حوزه ها و رشته های هنری مثل تئاتر و سینما باشد.

 

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) ادامه داد: می توان از فضای مجازی برای انتقال این معارف و تولید محتوا با موضوع سیره علمی و عملی ائمه معصومین(ع) بالاخص امام رضا(ع) استفاده کرد.

 

در ادامه این مراسم امام جمعه زنجان به ضرورت تلاش در جهت انتشار معارف اهل بیت (ع) تاکید کرد و گفت: سبک زندگی رضوی در واقع شناخت دستورات اخلاقی و دینی است که باید آن ها در زندگی به کار ببریم.

 

آیت الله علی خاتمی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت و شناخت هویت در جامعه اشاره کرد و افزود: ملتی که ریشه اش را نشناسد و هویتش را نداند، بر زمین می افتد.

 

وی خاطرنشان کرد: ایرانیان به واسطه فرهنگ و مدنیت باقدمتی که داشتند، فرهنگ و معارف اهل بیت(ع) را قبول کردند.

 

در ادامه این مراسم از برگزیدگان چهارمین دوره جشنواره ملی داستان نویسی به زبان ترکی(اشراق شمس) تجلیل شد.

            

کد خبر 1155721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha