نظارت شرعی در کشتارگاه ها، خط قرمز مسئولین سیستان و بلوچستان است

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان بهداشتی در ایام عید نظارت خواهند داشت و ناظرین شرعی و ظابطین کشتارگاه های استان نیز همپای مسئولان بهداشتی فعالیت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، حجت الاسلام حسین شریفی نیک، در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان داشت:  مقام معظم رهبری در جهاد تبیین تاکید دارند که همگان در این موضوع ورود پیدا کنند.جهاد تبیین فقط بحث سیاسی نیست بلکه شاخص ها و گستره زیادی دارد که باید همه دستگاه های اجرایی نقش خودشان را در آن ایفا کنند.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان به نقش اصلی رسانه ها در جهاد تبیین اشاره کرد و اظهار داشت: باید رسانه ها در موضوع جهاد تبیین ورود پیدا کرده و وظایف و اقدامات دستگاه ها در خصوص خدمت رسانی به شهروندان را به هر نحوی که مقدور است طوری عنوان کنند که رضایت مندی نیروهای خدمت رسان به نظام  و مردم در اذهان مردم روشن شود.

 

وی افزود: دستگاه ها وظیفه خدمت رسانی به مردم را دارند و رسانه ها هم وظیفه دارند خدمت رسانی مجموعه ها و دستگاه ها را برای مردم تبیین کنند.

 

شریفی نیک گفت: تشدید بر نظارت ضبح شرعی، خدمت رسانی بسیار مهم و ارزنده ای است که تعطیل و غیر تعطیل نمی شناسد تا در ایام تعطیلات عید نوروز مردم با خیال راحت و با اطمینان خاطر از مواد غذایی استفاده کنند.

 

وی با اشاره به اهمیت نظارت شرعی در کشتارگاه ها، این مسئله را خط قرمز مسئولین دانسته و تصریح کرد: مسئولان بهداشتی در ایام عید نظارت خواهند داشت   و ناظرین شرعی و ظابطین کشتارگاه های استان نیز همپای مسئولان بهداشتی فعالیت خواهند داشت.

 

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان تاکید کرد: اطمینان خاطر می دهم که ما به هیچ وجه از شاخصه های بهداشتی و نظارتی تعریف شده، کوتاه نخواهیم آمد.

 

وی افزود: ما ۲۵ ناظر شرعی داریم که با ظابطین شرعی در ارتباط هستند و ضمن اینکه آموزش دیده هستند  مورد تائید حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی هم هستند.

 

شریفی نیک گفت: به دلیل بحث تشدید نظارت ها در ایام عید نوروز، یک دوره ای هم برای این افراد گذاشته شده در خصوص اقدامتی که باید در این ایام انجام بدهند.

کد خبر 1155729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha