جهاد تبیین از ماموریت های مهم کانون های مساجد است

کنعانی مقدم با اشاره به جایگاه کانون های مساجد در تربیت نیروهای جوان و انقلاب گفت: جهاد تبیین از ماموریت های مهم کانون های مساجد است.

حسین کنعانی مقدم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهاد تبیین با توجه به تاکیدات رهبر انقلاب گفت: جایگاه مسجد در اسلام از مهمترین ارکان یا نهاد مدنی در ساختار حکمرانی اسلام و حکومت اسلامی محسوب می شود و از همان ابتدا که مسجد توسط پیامبر اکرم (ص) به امر خدا تاسیس شد، این کانون مرکز تبادل فرهنگی، ترویج اسلام و بعدها تبدیل به مرکز حکومت و حاکمیت و همچنین قضاوت و تعلیم و تربیت شد.

 

دبیر کل حزب سبز افزود: از این مساجد بسیج نیروها و امکانات برای تداوم نهضت اسلامی شکل گرفت و در دوران اسلام مساجد از ویژگی خاصی برخوردار بودند. این نهاد مدنی با تدبیر امام (ره) و مقام معظم رهبری تبدیل به کانون هایی شد که این قابلیت را در خودشان دارند تا به عنوان کانون اصلی تصمیم سازی و هدایت فرهنگی، اجتماعی در بحث حقوق شهروندی یک اصل باشند و به عنوان یک مجموعه فرهنگی و تعلیمی تربیتی نقش خود را در میان جوانان و نونهالان و نوجوانان بتوانند شکل دهند و حرکت به سمت جلو را داشته باشند.

 

دبیر سیاسی جبهه ایستادگی گفت: جوانان به عنوان پیشرانان و پیشتازان انقلاب و پیشگامان انقلاب موتور محرک و پیشران نهضت اسلامی در این کانون ها می توانند به راحتی با اندیشه ها و مفاهیم اسلامی آشنا شوند و حرکت کنند.

 

وی تصریح کرد: اگر این کانون ها بتوانند به رسالتی که برای آنها تعیین شده است عمل کنند، قطعا نسل سوم و چهارم که اکنون به سمت مسئولیت پذیری حرکت می کنند، می توانند بر اساس تعالیمی که در این کانون ها کسب می کنند به کار بگیرند و قطعا تداوم انقلاب که مورد نظر رهبر انقلاب است و موضوع جهاد تبیین می توانند یکی از ماموریت های مهم کانون های علمی، فرهنگی، هنری و تبلیغی مساجد باشد. باید با یک نگاه آینده نگری به این موضوع نگاه کرد و بر همین اساس تربیت نیروهای جوان در این مرکز باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 1155786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha