افتتاح سه پروژه مهم در آستان مقدس حضرت عباس(ع) به مناسبت اعیاد شعبانیه

آستان مقدس حضرت عباس(ع) به مناسبت اعیاد شعبانیه، سه پروژه مهم خود را در چارچوب عملیات بازسازی حرم مطهر افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، آستان مقدس حضرت عباس(ع) به مناسبت فرارسیدن ماه شعبان و اعیاد شعبانیه سه پروژه مهم خود را که بخشی از عملیات بازسازی ویژه حرم مطهر است، افتتاح کرد.

 

رونمایی از این پروژه ها با همراهی هیئت ها و مهمانان یازدهمین جشنواره ربیع الشهادة(بهار شهادت) انجام شد. پایان دادن به طلا کاری فاز اول ایوان قبلی و تالار طلایی یکی از پروژه است. طلاکاری این ایوان در گذشته انجام شده است و دوباره امروز این طلاکاری انجام شد.

 

دومین پروژه رونمایی از دو در طلایی در این ایوان است که باب اول، باب صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا(ع) و باب دوم، باب امام جعفر صادق(ع) است. سومین پروژه نیز رونمایی از نماهای چهار باب است که با کاشی و آیات شریفه قرآن به خط زیبا مزین شده است. این چهار باب شامل باب امام موسی کاظم(ع)، باب امام صاحب الزمان(عج)، باب امام حسین(ع) و باب امام حسن(ع) است.

 

حرم و صحن اباالفضل العباس(ع) شاهد اجرای تعدادی پروژه است که براساس طرح های زمانی و مکانی خاص، با هر پروژه و ویژگی های آن تناسب کرد. مانند پروژه توسعه افقی و توسعه حرم با مسقف کردن صحن شریف و پوشاندن ایوان های آستان و سرداب ها در صحن. علاوه براین، ساخت و نصب ضریح مطهر و سنگفرش کردن صحن و حرم با مرمر و نصب سامانه هایی مانند سامانه سرمایشی، اطفای حریق، اعلام خطر و ارتباطات از جمله پروژه های دیگری است که این آستان انجام داه است.

کد خبر 1155788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha