مساجد سنگر جبهه فرهنگی/ پیشبرد جهاد تبیین و رفع شبهات با همکاری متولیان مسجد

عباسی مساجد را پایگاه و سنگر جبهه فرهنگی دانست و با تاکید بر پیشبرد جهاد تبیین و رفع شبهات با همکاری متولیان مسجد گفت: از سال آینده ۲هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی کارخانجات تعطیل و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی در اختیار گیلان قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «اسدالله عباسی» امروز (چهار‌شنبه، ۱۸ اسفند) در هشتمین گردهمایی ائمه جمعه استان گیلان در چابکسر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان گیلان برگزار شد اظهار داشت: برای هر کدام از آسیب‌هایی که در گیلان شناسایی شده خاصه در بخش کشاورزی برنامه‌ریزی انجام گرفته است.

 

استاندار گیلان همکاری و همدلی و اتحاد در کنار دمیدن روح امید در جامعه را نیاز امروز ما ذکر کرد و با بیان اینکه دشمن جامعه را هدف قرار داده است عنوان کرد: بخش فرهنگی ما باید تقویت شود زیرا دشمن به شدت روی آن تمرکز کرده و از یک طرف دیگر بخش اقتصادی را نیز مورد آماج حملات خود قرار داده است.

 

عباسی با تاکید بر اینکه مهمترین تریبون‌های انقلاب در اختیار ائمه جمعه و جماعات قرار دارد جایگاه مساجد به عنوان پیشران‌های فرهنگی برای اقدام در حوزه جهاد تبیین، شفاف‌سازی، گزارش عملکرد و رفع شبهات را مورد اشاره قرار داد و گفت: نقش بی‌بدیل مساجد در برگزاری طرح مواسات بیش از پیش بر همگان آشکار و ثابت شد و مساجد در بحث جبهه فرهنگی یک پایگاه و سنگر محسوب می‌شوند.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان ضمن تاکید بر پیشبرد اهداف جهاد تبیین و رفع شبهات با همکاری متولیان مسجد تصریح کرد: مردم رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی را با رویکرد جهادی و انقلابی از دولت انتظار دارند و بایستی بخش‌های کشاورزی و صنعتی استان گیلان برای عبور از چالش‌ها، ضعف‌ها و معضلات به شکل جهادی ورود کنند و مؤلفه جهاد در آن‌ها متبلور شود.

 

* بر سر منافع مردم با هیچ احدی تعارف نداریم

وی به سفر رئیس جمهور به استان گیلان اشاره کرد و افزود: در این سفر حدود 18 هزار میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنایع و سایر حوزه‌ها تصویب شد که در چهل سال اخیر بی سابقه بوده است از طرفی در بحث آزادسازی سواحل گیلان هم دیدیم که چگونه رئیس جمهور ورود کرده و کارها به شکل جهادی عملیاتی شد.

 

استاندار گیلان مقاومت‌هایی که در بحث اجرای آزادسازی سواحل در برخی سواحل استان وجود داشت را متذکر شد و گفت: علاوه بر اقداماتمان در بخش دولتی در بخش خصوصی نیز بر سر منافع مردم با هیچ احدی تعارف نداریم و بیت المال را با فرآیندهای کاملا قانونی از حلقوم کسانی که به جنگل و انفال عمومی استان گیلان دست درازی کردند بیرون می‌کشانیم.

 

عباسی اقدامات جهادی و میدانی برای گره‌گشایی از مشکلات مردم و پرهیز از تشریفات اداری را رویکرد استانداری گیلان دانست و اضافه کرد: از ائمه جمعه به عنوان دلسوزان واقعی نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌خواهم در صورت ارائه و وجود گزارشات مستند در مورد برخی موضوعات در تریبون‌ها اعلام موضوع‌گیری نمایند.

 

* صدور 500 مجوز بی نام دیگر در  گیلان تا سال آینده

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه رونق تولید، رفع موانع و پشتیبانی از تولید در دستور کار استانداری قرار داشته از صدور 62 مجوز بی نام، راه اندازی پنجره واحد کسب و کار و فعال سازی اطلس سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: با اقدامات انجام شده سرمایه‌گذاران می‌توانند با استفاده از مجوزات بی نام و پس از بررسی صلاحیت‌ها کارشان را بدون بروکراسی اداری آغاز کنند.

 

وی از صدور 500 مجوز بی نام دیگر در استان گیلان تا سال آینده با هدف رونق کسب و کار و اشتغالزایی سخن گفت و با تاکید بر اینکه گیلان برای صادرات محصولات خود به روسیه و آذربایجان فرصت خوبی دارد یادآور شد: حجم صادرات گیلان سالانه 700 میلیون دلار است که تلاش می‌کنیم این عدد را به 2 میلیارد دلار برسانیم.

 

استاندار گیلان توانمندسازی خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی و کمیته امداد در گیلان را از مدیران کل دستگاه‌های ذیربط خواستار شد و عنوان کرد: اینکه یک چهارم مردم گیلان در خط فقر به سر ببرند واقعا زیبنده استان ما نیست.

 

عباسی توزیع عادلانه منابع در نقاط مختلف استان گیلان برای مبارزه با فقر و جلوگیری از مهاجرت را طبق فرمایشات مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: برای نخستین بار در کشور دولت انقلابی صندوق پیشرفت و عدالت را تشکیل داد و دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای راه اندازی کارخانجات تعطیل و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی از سال 1401 در اختیار گیلان قرار می‌دهیم.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه بدون وحدت و همدلی کارها پیش نمی‌رود اظهار داشت: از فرمانداران شهرستان‌های مختلف گیلان انتظار دارم با ائمه جمعه ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و به ایشان گزارش کار ارائه بدهند.

 

وی کاهش شدت شیوع ویروس کرونا در استان گیلان را مدیون زحمات کادر سلامت و مشارکت مردم دانست و ابراز داشت: استفاده از مدیران کارآزموده، متخصص، جهادی، در تراز دولت انقلابی و کارآمد هدف غایی و اصلی ما در گیلان است و در طول مدت کار هم عملکرد هر مدیر مورد سنجش قرار می‌گیرد همچنین تلاش میکنیم تا فرمانداران جدید را نیز هر چه سریعتر معرفی نماییم.

 

*باید از مدیریت سنتی عبور کنیم

استاندار گیلان از اصلاح سرعت‌گیرها و ضرب‌العجل استانداری به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای تعیین تکلیف این معضل سخن گفت و با اشاره به اینکه باید از مدیریت سنتی عبور کنیم اضافه کرد: جلسه شورای ترافیک استان هفته آینده برگزار می‌شود و تمام این موارد را در آن جلسه تعیین تکلیف می‌کنیم.

 

عباسی اشکالاتی که در عملکرد برخی از دهیاران خاصه در بحث تغییر کاربری وجود دارد را متذکر شد و تصریح کرد: از همین تریبون اعلام می‌کنم اگر متوجه شوم دهیار و یا شهرداری پروانه‌ای را خلاف قانون صادر کرده اولین کسی که مورد اتهام قرار می‌گیرد خود اوست و سریعا با وی برخورد می‌شود و در صورت تخطی از قانون به هیچ شهردار و دهیاری رحم نخواهم کرد.

 

نماینده عالی دولت در استان گیلان جلوگیری از فساد و قطع دست کسانی که باعث تسری فقر در گیلان شدند را مورد تاکید قرار داد و افزود: دوران بزن در روها دیگر به سر آمده است و کسانی که باعث و بانی مشکلات در گیلان شده‌اند باید حساب پس بدهند.

 

وی از پیگیری استانداری گیلان برای حل مشکلات نانوایی‌ها، توزیع برنج و صادرات کیوی سخن گفت و خاطرنشان کرد: در ایام تعطیلات معمولا سوءاستفاده‌هایی از جنگل و انفال عمومی انجام می‌گیرد که به همه دهیاران، شهرداران و فرمانداران دستورات لازم را برای مقابله با این موضوعات ابلاغ خواهم کرد.

کد خبر 1155925

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha