افزایش ۶۶ درصدی درآمدهای زکات استان کرمان در ۹ ماهه اول سال جاری

صادقی با اعلام اینکه درآمدهای زکات استان در ۹ ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته است؛ گفت: با این وجود اما این عددها با جایگاه واقعی زکات استان فاصله دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ یحیی صادقی، چهارشنبه(۱۸ اسفند) در شورای زکات استان با حضور امام جمعه و استاندار گفت: ۳۰ مسئول زکات و روحانی و ۴ نفر سرباز طلبه و ۱۰۸۴ شورای زکات با بیش از ۳۰ هزار نفر عضو در استان هست‌.




مدیرکل کمیته امداد استان کرمان افزود: در ۹ ماهه امسال ۲۲۹ جلسه زکات برگزار کردیم و درآمدهایی که عاید شده در زکات واجب طی این مدت۱۰ میلیارد تومان و در مدت مشابه سال گذشته ۷ میلیارد تومان بوده است.

 

 



وی ادامه داد: در زکات مستحبی سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان و امسال ۴۸ میلیارد تومان جمع آوری شده و زکات فطره پارسال ۴ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان و امسال بیش از ۷ میلیارد تومان است.

 

 



صادقی تصریح کرد: در مجموع درآمدهای زکات استان در ۹ ماهه اول سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۶ درصد افزایش داشته زیرا امسال ۶۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان بوده است.

 

 



وی اظهار کرد: ۶۰ درصد درآمدهای زکات باید برای نیازمندان و ۴۰ درصد صرف امور عام المنفعه شود اما ۷۰ درصد معمولاً اختصاص داده شده است.

 

 



مدیرکل کمیته امداد استان کرمان بیان کرد: با این وجود اما این عددها با جایگاه واقعی زکات استان فاصله دارد.

 



حجت الاسلام مصطفی اژدری، مسئول زکات کمیته امداد استان هم گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کفاره عمد و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان غیر عمد در قالب آرد و ماکارونی توزیع شد.

 



وی تصریح کرد:  ۳۰۰ میلیون تومان هم صرف ساخت سرویس بهداشتی شد.

کد خبر 1155930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha