۲۴ هزار نفر عضو کانون فرهنگی و هنری مساجد ایلام هستند

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۲۴ هزار نفر عضو کانون های مساجد هستند، گفت: کانون های مساجد امروز به پایگاه های مهم فرهنگی، دینی، هنری و اجتماعی برای حضور نسل جوان تبدیل شده اند.

حجت الاسلام « علی چراغی پور»  ظهر امروز( 18 اسفند )  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با گرامیداشت ۱۸ اسفند،  سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد، اظهار کرد:  مساجد از صدر اسلام تا کنوان محور تحول و پایگاه مهم دینی و نشر ارزش های اسلامی بوده اند.

 

وی با بیان اینکه مساجد همواره سنگر وحدت و یکپارچگی مسلمانان بوده اند، یادآور شد: مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی داشته و محل حضور اقشار مختلف مردم در راستای توسعه و ترویج فرهنگ انقلاب اسلامی  و در زمان دفاع مقدس نیز نقش مهمی در راستای اعزام رزمندگان به جبهه های حق علیه باطل داشتند و امروز نیز در عرصه های مختلف  نقش آفرین هستند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  ابراز کرد: در این میان کانون های فرهنگی و هنری نیز در  جوار مساجد با همکاری و تعامل با سایر نهادهای فعال در مساجد، به عنوان پایگاه های مهمی برای جذب جوانان و نوجوانان و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان، نقش مهمی در راستای رونق هر چه بیشتر مساجد داشته و دارند.

 

حجت الاسلام چراغی پور گفت:  کانون های فرهنگی و هنری مساجد در سال 1372 با مصوبه 302  شورای عالی انقلاب فرهنگی و با هدف احیاء  نقش واقعی فرهنگی، هنری، آموزشی، تبلیغی و دینی مساجد، نیل به مسجد طراز اسلامی، تربیت و رشد نیرو های متعهد انقلابی و کار آمد در حوزه فرهنگ و هنر، توسعه فرهنگ اصیل اسلامی در مناطق شهری و روستایی  و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان تاسیس شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر 307 کانون فرهنگی و هنری در مناطق مختلف شهری و روستایی استان ایلام  فعالیت دارند، افزود: همچنین 86 باب کتابخانه عمومی مخزن دار نیز در سطح کانون هایی که دارای فضای کتابخانه ای هشتند وجود دارد که پذیرای نسل جوان و علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی هستند.

 

حجت الاسلام چراغی پور با اشاره به اینکه  ۳ خانه فرهنگ دیجیتال نیز در کانون های فرهنگی و هنری استان فعال بوده و خدمات رایانه ای و مجازی را به جامعه هدف ارائه می دهند، گفت: در حال حاضر نیز 24 هزار نفر در استان ایلام عضو ثبت شده کانون های مساجد  سامانه بچه های مسجد هستند.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام  با اجرای طرح ملی فهما در سطح کانون های مساجد سراسر کشور اشاره کرد و گفت: تا کنون 3 دوره رویداد ملی فهما به منظور ایجاد رقابت بین کانون های مساجد و ثبت فعالیت ها و برنامه های کانون های مساجد در قالب ۳شبستان و 12 رواق  در سطح کشور برگزار شده که استان ایلام نیز در این رویداد موفقیت های خوبی را کشب کرده است.

 

وی با اشاره به برنامه های گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد در استان، خاطر نشان کرد: تجدید میثاق مدیران و اعضای کانون های مساجد با شهدا، تجلیل از کانون های فعال در استان ایلام  کاشت نهال به مناسبت 18 اسفند و مشارکت در طرح ایران سرسبز،  توزیع کتاب و بسته های فرهنگی در سطح کانون‌ها   از  جمله برنامه های گرامیداشت  18اسفند در استان ایلام است.

کد خبر 1155943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha