کانون‌های فرهنگی هنری باید در مسیر تربیت جوانان فعالیت کنند

خسروانی پور، گفت: کار کانون‌های فرهنگی هنری، هموار کردن مسیر نیل به اهداف فرهنگی است و باید در مسیر تربیت جوانان فعالیت کنند.

حمید رضا خسروانی پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: کانون‌های فرهنگی در مساجد با هدف برنامه‌های فرهنگی متنوع و جذاب و جذب نیروهای جوان و ایجاد ارتباط آنان با مسجد و برنامه‌های معنوی تشکیل شده است.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسلام آباد غرب افزود:  اگر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعال باشند و افراد با انگیزه برای اداره کانون انتخاب شوند می‌توانند نقش بسیار خوبی در اداره امور فرهنگی مسجد، جذب جوانان و برگزاری کلاس‌های هنری، معرفتی، ورزشی و آموزشی داشته باشند.

 

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نقش کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بنیان‌گذاری و ریل‌گذاری مسیر برای جوانان است، باید مورد حمایت ویژه  قرار گیرند.

 

 

خسروانی پور تصریح کرد: مسجد فقط محل برپایی نماز و عبادت نیست، بلکه پایگاه و سنگر فرهنگی محله، شهر و کشور است و باید محل حضور و تربیت نسل جوان و نوجوان باشد و کانون های فرهنگی و هنری می توانند با برنامه ریزی های دقیق و مدون برای اجرای فعالیت های فرهنگیِ جذاب و هدفمند نسبت به جذب جوانان اقدام کنند.

 

 

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اسلام آباد غرب  اظهار کرد: مسجدی پویا و فعال و اثربخش است که شاهد حضور همه اقشار و سنین ، به ویژه جوانان و نوجوانان باشد و فلسفه تشکیل و راه اندازی کانون های مساجد هم همین هدف است و یکی از موضوعات مهمی که باید در در دستور کار کانون های فرهنگی هنری مساجد قرار گیرد، استفاده از ظرفیت های فرهنگی، هنری و رسانه ای نوین است که لازم است در برنامه ریزی های فرهنگی کانون ها، برای پاسخ به این دغدغه ها توجه شود و از مشارکت جدی خود جوانان برای مدیریت و برنامه ریزی های کانون های فرهنگی و هنری استفاده کنند.

 

وی گفت: مساجد نهادهای فرهنگی و هدایت دینی هستند که با تشکیل کانون های فرهنگی هنری این کارکردهای دینی و فرهنگی تقویت می شود و می توان به نحو بیشتری از آن بهره گیری کرد.

کد خبر 1155985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha