رسالت اصلی کانون های مساجد، جذب و سازماندهی نوجوانان و جوانان است

حجت الاسلام امیدی گفت: آنچه رسالت اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد است، جذب و ساماندهی نوجوانان و جوانان است و این رسالت اصلی ماست و قریب یک صد هزار نوجوان مسجدی استان فارس در سامانه «بچه های مسجد» عضویت دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام «حسین امیدی»، امروز (چهارشنبه 18 اسفند) همزمان با سالگرد تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در گفتگوی تلفنی با برنامه «سلام کاکو» رادیو فارس گفت: تعداد یک هزار و 253 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فارس در موضوعات مختلف فعالیت دارند که برنامه های مختلفی در حوزه های فرهنگی، هنری، اشتغالزایی، کارآفرینی، ورزشی و هر آنچه که در یک محله مورد نیاز است و باید اتفاق بیفتد، فعال هستند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس افزود: کانون های مساجد از 18 اسفند سال 1371 در خانه های خدا تاسیس شده اند و مشغول فعالیت هستند و در سطح کشور نیز بیش از 26 هزار کانون فرهنگی هنری مسجد منشا اثر هستند و فعالیت های چشمگیری داشته اند به ویژه در دوران شیوع بیماری کرونا تعطیل نبودند و فعالیت خود را انجام می دادند.

وی با اشاره به اینکه در بحث رسیدگی به محرومان و مستضعفان مساجد محله محور همدلی بین مومنین بوده اند، اظهار داشت: در روز 18 اسفند؛ سالگرد تاسیس کانون های مساجد خداقوت به همه فعالان فرهنگی مساجد و کسانی که دغدغه کار فرهنگ در مسجد را دارند و از این مکان مقدس در جذب نوجوان و جوان به مسجد کمک می کنند، عرض می کنم.

حجت الاسلام امیدی خاطرنشان کرد: آنچه رسالت اصلی کانون های فرهنگی هنری مساجد است، جذب و ساماندهی نوجوانان و جوانان است و این رسالت اصلی ماست و قریب یک صد هزار نوجوان مسجدی استان فارس در سامانه «بچه های مسجد» عضویت دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس افزود: در دورافتاده ترین مکان ها و روستا های استان فارس برادران و خواهرانی مشغول فعالیت هستند که در 29 رشته مختلف با دستان خالی و امکانات کم اما در عین حال تاثیرگذاری در منطقه خود به اجرای برنامه می پردازند.

وی همچنین گفت: از همه خانواده ها دعوت می کنم که فرزندان خود را با اطمینان خاطر به مساجد بسپارند تا شاهد رشد و آینده مطلوب آنها باشند و مسجد یک مکان خوب برای تربیت فرزندان ما و نسل نو است.

حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: در سطح شیراز نزدیک 300 کانون فرهنگی هنری در مساجد فعالیت دارند و حداقل یک صد مسجد در طراز خوب ایفای نقش می کنند.

وی ضمن تشریح برنامه های ویژه بزرگداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، گفت: برگزاری همایش بزرگداشت و تجلیل از منتخبان رویداد ملی «فهما» در کانون های مساجد شهرستان های استان، دیدار با خانواده شهید «محسن جعفری» و آیت الله «علیرضا حدائق»، مدیر عامل بنیاد مهدی موعود (عج) استان فارس، دیدار با شهرداران مناطق 9 و 11 شیراز، حضور در برنامه های تلویزیونی و رادیویی از جمله برنامه های ویژه بزرگداشت 18 اسفند است.

کد خبر 1156029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha