"بی رمزگان" اثر شاعر و پژوهشگر گیلانی بهترین کتاب دفاع مقدس در بخش پژوهش های ادبی معرفی شد

در آئین اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس،«بی رمزگان» اثر شاعر و پژوهشگر گیلانی بهترین کتاب دفاع مقدس در بخش پژوهش های ادبی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آئین اختتامیه نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس امروز (چهارشنبه، 18 اسفند)، با معرفی آثار و ناشران برتر، خادم نشر، منتقد برتر، داور منتخب، داور فعال، نویسنده فعال و فعال فرهنگی در بخش زنان و آقایان در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، برگزار شد.

در این مراسم که با حضور، سید «محمد حسینی» معاون پارلمانی رئیس جمهور ،«بهمن کارگر» رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، «یاسر احمدوند» معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمع کثیری از اهالی ادب و هنر برگزار شد کتاب «بی رمزگان» نوشته «اسماعیل محمدپور» شاعر و پژوهشگر  گیلانی- به عنوان بهترین اثر پژوهشی این دوره جشنواره معرفی شد.

گفتنی است، این کتاب مجموعه مقالات و نقد ادبی در حوزه ادبیات پایداری است که در سال ۱۳۹۷ به زیور طبع آراسته شد.

 



اسماعیل محمدپور ۲۵ شهریور ۱۳۵۸ در لاهیجان چشم به جهان گشود. وی مهندس منابع طبیعی و کارشناس‌ارشد رشتۀ زبان و ادبیات فارسی است. محمدپور سرایش شعر را از سال ۷۳ آغاز کرد. تحقیق و پژوهش در حوزۀ ادبیات فارسی از علایق اوست و تاکنون از او ده‌ها مقاله و نقد ادبی منتشر شده است. وی برگزیدۀ جشنوارۀ شعر انقلاب و کتاب سال دفاع مقدس است.
 
«شبیه اسماعیل» و «این شعرها ادامه باران است» از مجموعه شعرهای اوست و آثاری چون «از صورت مجاز تا حقیقت معنا در نقد شعر» و «خوانش گزاره‌های گیلکی» از پژوهش‌هایش محسوب می‌شود.

کد خبر 1156035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha