توسعه فرهنگ و هنر در گرو پرداختن به مطالبات عمومی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، توسعه فرهنگ و هنر را در گرو مردمی شدن و پرداختن و نزدیک شدن به مسایل و مطالبات عمومی عنوان کرد و گفت: هموار شدن و دسترسی به این مسیر تنها از طریق مسجد میسر می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ «تقی صادقی» مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی عصر امروز، شنبه (21 اسفند ماه) در  دیدار مدیر و کارکنان ستاد فهما استان، مسجد را مسیر جاری و مستمر ِارتقاء فرهنگ و هنر عنوان کرد.

 

 

وی گفت: مسجد منبع و چشمه جوشان  رشد و تربیت رشته های هنری است و بسیاری از هنرمندان این عرصه را در دل خود  پرورانده و لذا در توجه به ایجاد زمینه های رشد این حوزه خواستار برگشت به مسجد و رونق مساجد هستیم.

 


صادقی همچنین توسعه فرهنگ و هنر را در گرو مردمی شدن و پرداختن و نزدیک شدن به مسایل و مطالبات عمومی عنوان و اضافه کرد: هموار شدن و دسترسی به این مسیر تنها از طریق مسجد میسر می شود.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی با عنوان اینکه امروز برخی از روش های ارائه شده و برنامه های حوزه فرهنگ و هنر، مدل غربی به خود گرفته است، اذعان کرد: این بدان معنا نیست که قصد جنگیدن با متخصصان و نخبگان این حوزه را داریم، بلکه سعی داریم با کمک هنرمندان و فرهنگیان و محور قرار دادن مبانی ارزشمند دینی، هنر و فرهنگ، روی ریل درست و مردمی حرکت کند و اثر بخش شود.

 


وی، تعامل با نهادهای مختلف فرهنگی و مطرح ساختن راهکارهای رسیدگی به مسایل مهم مردمی به کمک زبان فرهنگ و هنر در شوراهای مهم از جمله شورای فرهنگ عمومی و همچنین بهره مندی از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد و نیز مشاوره دادن به افراد اثرگذار در این نهاد ها را  توصیه کرد.

 


«هاشم شیرازیان» مدیر ستاد فهما خراسان شمالی هم، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات صورت گرفته در این ستاد ارائه کرد و با اشاره به فعالیت نزدیک به 400 کانون فرهنگی و هنری در استان، از اجرای طرح هایی چون پیوند مسجد مدرسه و خانواده به اختصار سه میم، کارگاه های آموزشی مهارت های زندگی، تلاش برای پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی به ویژه در مناطق آسیب پذیر شهری و منطق روستایی، اجرای طرح تربیتی چهره به چهره و نیز چکامه خبر داد.

 


وی به گسترش فعالیت کانون ها در زیست بوم مجازی نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا سامانه بچه های مسجد راه اندازی شد و هر سال فعالیت های ثبت شده کانون ها در این سامانه در قالب رویداد ملی فهما ارزیابی و رصد می شود و برای حمایت از این اقدامات، برترین ها  پس از  داوری، معرفی می شود.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی ضمن اعلام آمادگی برای بهره مندی از قابلیت ها و ظرفیت های فرهنگی و هنری این کانون ها در توسعه فرهنگ و هنر، خواستار حمایت بیشتر از استعدادها و افراد ارزشمند و طرح های قابل اجرا توسط کانون های مساجد استان شد.

 

 

کد خبر 1156039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha