فروکش کردن موج ششم کرونا در گلستان/ هنوز خبری از رنگ آبی در نقشه کرونایی استان نیست

گلفیروزی با اشاره به کاهش ۲۴ درصدی بیماران بستری در مراکز درمانی و بیمارستان های گلستان گفت: تعدا بستری شدگان کرونایی به ۳۳۴نفر کاهش پیدا کرده است.

«سعید گلفیروزی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان اظهار‌کرد: آمارها نشان می دهد تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی استان‌ گلستان نسبت به یکی دو هفته گذشته روند کاهشی دارد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: تعداد بیماران‌ کرونایی که در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری هستند ۲۴ درصد کمتر از هفته گذشته شده است.

 

به گفته وی در حال حاضر ۳۳۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۹۳ نفر آنان در بخش های ویژه تحت مراقبت هستند و حال ۴۳ بیماری هم که به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند وخیم است.

 

وی با اشاره به فروکش کردن موج ششم کرونا در استان گفت: شهرستان گنبد در وضعیت زرد و شهرستان های گرگان، آزادشهر، آق قلا، علی آبادکتول، کردکوی، مراوه تپه و رامیان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

 

گلفیروزی افزود: وضعیت در شهرستان های بندگز، بندرترکمن، گمیشان، مینودشت، کلاله و گالیکش نیز همچنان قرمز بوده و لازم است مردم رعایت دستورالعمل های بهداشتی را جدی بگیرند.

 

وی با تاکید بر تزریق دز سوم واکسن کرونا اعلام کرد: تاکنون ۹۳ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در استان دز اول، ۸۱.۱ درصد دز دوم و فقط ۳۳.۷ درصد دز سوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان از مردم خواست کسانی که از تزریق دز دوم انان سه ماه می گذرد برای تزریق نوبت سوم واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون‌ مراجعه کنند.

 

کد خبر 1156046

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha