استفاده از سلاح در مراسمات عروسی و عزا به یک معضل تبدیل شده است

نجفی با بیان اینکه باید بدانیم استفاده از سلاح‌ چه تأثیراتی در جامعه خواهد گذاشت گفت: در حال حاضر به کار گرفتن این سلاح در مراسمات عروسی و عزا به معضلی تبدیل شده و در حقیقت این کار منجر به نارضایتی مردم و ایجاد حس ناامنی در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «رضا نجفی» عصر امروز (چهارشنبه ۱۸ اسفند) در حاشیه نخستین نمایشگاه دستاوردهای جامعه اطلاعاتی استان در حوزه سلاح و مهمات‌ غیرمجاز اظهار کرد: این نمایشگاه‌ با تاکید استاندار و پیگیری‌های معاون امنیتی و انتظامی و دبیر شورای تامین استان و با همت و مشارکت و حضور فعال دیگر اعضای شورای تامین استان در ۲ روز مختلف با دعوت از سران، متنفذین، اصحاب رسانه و مدیران کل، دانشگاهیان، فرهنگیان، حوزه‌های علمیه و روحانیت معظم در گدو بخش به صورت همایش و بازدید برگزار شد.

 

مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری خوزستان با ارائه گزارشی از نمایشگاه جامعه اطاعاتی افزود: در این نمایشگاه، دستاوردهای جامعه امنیتی، انتظامی و اطلاعاتی استان در حوزه سلاح و مهمات به عنوان نخستین نمایشگاه در این حوزه به نمایش گذاشته شد.

 

وی اضافه کرد: پس از تشریح دستاوردهای شرکت کنندگان در همایش‌ و پخش کلیپ های هشداردهنده و آگاهی بخش و سخنرانی مسئولان و برخی سران طوایف و اقوام، مدعوین به صورت عینی از نمایشگاه بازدید کردند.

 

نجفی با اشاره به اهداف مدنظر در برگزاری نمایشگاه تصریح کرد: با وجود اشراف مناسب و دقیقی که اعضای شورای تأمین استان با همدلی و کار مشترک دارند به پشتیبانی خداوند متعال و ائمه اطهار (ع) بسیاری از تهدیدات عقیم و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش یافته است. 

 

وی ابراز کرد: در استان و کشور جرائم و هنجارشکنی‌هایی با استفاده از سلاح های غیرمجاز وجود دارد و نیاز است در کنار اقدامات سلبی، فرهنگ سازی با استفاده از ظرفیت اصحاب رسانه و فرهنگیان و سران طوایف به جهت تنویر افکار عمومی در قالب این گونه نمایشگاه‌ها و دیگر اقدامات فرهنگی صورت پذیرد.

 

مدیرکل امنیتی انتظامی استانداری خوزستان با بیان اینکه باید بدانیم استفاده از این سلاح‌ها چه تأثیراتی در جامعه خواهد گذاشت اذعان کرد: در حال حاضر به کار گرفتن این سلاح در مراسمات عروسی و عزا به معضلی تبدیل شده و در حقیقت این کار منجر به نارضایتی مردم و ایجاد حس ناامنی در جامعه خواهد شد.

 

وی خاطر نشان کرد: با وجود خون‌های پاکی که در راه تأمین امنیت از سوی مدافعین امنیت نثار خاک پاک میهن اسلامی شده است اما شاهد اینگونه ناهنجاری‌ها در سطح جامعه هستیم.

 

نجفی تاکید کرد: هدف اصلی و پیام برگزاری این نمایشگاه «اقتدار، امنیت و آگاه‌سازی» است و در کنار اقتدار جامعه امنیتی و اطلاعاتی، آگاه ‌سازی نیز مورد هدف این نمایشگاه است.

 

وی با اشاره به اینکه امیدوارم پیام این نمایشگاه از طریق بازدیدکنندگان و اصحاب رسانه به جامعه هدف منتقل تا از رهگذران به برکت اعیاد شعبانیه شاهد از بین رفتن رسومات غلط و ناهنجاری های ناشی از تیراندازی در مراسمات و به تبع آن افزایش و ارتقای امنیت عمومی در سطح جامعه باشیم.

 

کد خبر 1156120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha