قوای سه گانه برای هدایت فرهنگی جامعه شانه های خود را به زیر بار مسئولیت دهند

ملازاده با ابراز تاسف از ترویج مظاهر بدحجابی، گفت: قوای سه گانه باید نسبت به اشاعه فرهنگ اسلامی، هدایت فرهنگی جامعه، ترویج فضایل و زدودن رذایل احساس مسئولیت نموده و زمام فرهنگ عمومی را در اختیار گرفته و نگذارند انفعال وسستی فرهنگ را دچار بی قیدی کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عقیله ملازاده» امروز(۱۸اسفند) در دیدار بانوان مطالبه گر جبهه فرهنگی با حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران با بیان اینکه بانوان این جبهه در استان براساس تکلیف شرعی، عمل به وصیت شهدا و به منظور اطاعت از دستورات رهبری مراتب نگرانی خود از روند موجود در جامعه(گسترش مظاهر بدحجابی) که با اصول اسلامی در تضاد است و بنیان مقدس خانواده و آرامش جامعه را تهدید می کند، ابراز می کینم، اظهار کرد: انقلاب اسلامی فرهنگی است.

 

مادر شهید مدافع حرم «محمود رادمهر» با بیان اینکه فرهنگ دینی ما عنصر اصلی و محور شعار های انقلاب بوده است،‌ افزود: هویت دینی و فرهنگی ما در این سال ها مورد تهدیدها  و تهاجم قرار گرفته است.

 

وی بیان کرد:در کنار رویش های شگفت آور در شجره طیبه انقلاب اسلامی و علی رقم تعمیق معرفت دینی و تقویت ارزش های اسلامی و رشد قدرت نرم فرهنگی در نظام اسلامی همچنان هجمه های پیدا  و پنهان فرهنگی دیده می شود.

 

ملازاده با بیان اینکه دشمنان انقلاب، اسلام را مورد هدف قرار داده اند، گفت: در راستای پاسداری از هویت دینی و فرهنگی باید اذعان داشت که ضروری ترین نیازهای بشری در رسیدن به سلامت روانی و آرامش حقیقی و پایدار شامل : رعایت عفاف، حفظ حریم محرم و نامحرم، کنترل تمایلات جسمی، خویشتن داری در عرصه روابط اجتماعی باید مورد توجه باشد.

 

وی بیان کرد:ابتذال رسانه ای و اشاعه روابط غیراخلاقی پوشش نامتعارف و محرک های جنسی در جامعه موجب تخرب شرافت  و آرامش زنان ومردان  و تزلزل بنیان خانواده شده است.

 

ملازاده گفت: بی اعتمادی ویرانگر در حوزه اقتصادی روابط عاطفی و زناشویی همسران را مورد هدف قرار داده است.

 

وی با بیان اینکه امروز متاسفانه شاهد آسیب هایی مانند افزایش خیانت زوجین، روابط نامشروع، کاهش ازدواج، سقط جنین، اضطراب و افسردگی، طلاق های عاطفی و حقوقی، اعتیاد مواجه ایم و برهمه مسئولین واجب است در راستای دستورالعمل های انسان ساز و آرامش بخش اسلام ناب محمدی(ص) بکار ببندند.

 

ملازاده تاکید کرد: قوای سه گانه باید نسبت به اشاعه فرهنگ اسلامی، هدایت فرهنگی جامعه، ترویج فضایل و زدودن رذایل احساس مسئولیت نموده و خود را متولی قلمداد کنند و زمام فرهنگ عمومی را در اختیار گرفته و نگذارند انفعال و سستی فرهنگ را دچارولنگاری و بی قیدی کند.باید با رویکرد جدی و غیر صوری پای در جبهه عمل برای تثبیت اقتدار فرهنگی جامعه گذاشت و باز مهندسی فرهنگی جهاد کرد.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه با مدگرایی و آرایش نامتعارف و بدن نمایی و با پوشش های قبیح توسط برخی از هنرمندان غافل و یا شاید هم عامدانه ممنوعه های دینی و انسانی قبح زدایی شده و امور شیطانی زیبا وعادی قلمداد شده است.امیدداریم جامعه اسلامی ما رنگ اسلامی به خود گیرد.

کد خبر 1156124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha