برگزاری اولین کنگره بین المللی بیانیه گام دوم در ۱۹ اسفند ماه/ تبیین افق تمدن اسلامی با بیانیه گام دوم

حجت الاسلام جزایری گفت: اولین کنگره بین المللی بیانیه گام دوم به عنوان نقشه راه دستیابی و تمدن اسلامی ۱۹ اسفند ماه به همت جامعه المصطفی العالمیة برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان،  حجت الاسلام دکتر جزایری معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه ضمن حضور در برنامه زنده مصباح از شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به برگزاری کنگره بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن کریم و روایات گفت پنجشنبه ۱۹ اسفند ماه کنگره بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پیام تصویری رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای، پیام تصویری رئیس جمهور، سخنرانی رئیس جامعه المصطفی العالمیة، سخنرانی مدیر حوزه های علمیه قم و همچنین ارائه مقالات برتر آغاز می شود.

 

 وی افزود: این کنگره به همت جامعه المصطفی العالمیة و سایر نهادها و مجامع فرهنگی  برگزار می شود و بی شک این اولین اجلاسیه نخواهد بود چرا که برای تبیین و تشریح بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تحول کار قرار دادیم و این رویه ادامه خواهد داشت.

 چرا که جامعه المصطفی العالمیة در کنار برگزاری  این کنگره هم اکنون به بررسی و پژوهش پیرامون مبانی فقهی بیانیه گام دوم انقلاب و مبانی حکمی و عقلانی آن  می پردازند.

 

 یکی از مهمترین ماموریت های جامعه المصطفی العالمیه به عنوان یک نهاد علمی که موفق به تربیت  هزاران دانش آموخته از یک صد ملیت جهان وآشنایی آنها با مباحث دینی علوم اسلامی و علوم انسانی شده ؛ تبیین مبانی گام دوم انقلاب اسلامی است.

 

 معاون آموزش جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: امیدواریم برگزاری کنگره بین‌المللی مبانی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و روایات منجر به گفتمان سازی در جامعه شود چرا که بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به تحریر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای مهمترین سند انقلاب اسلامی است که در دهه پنجم انقلاب اسلامی توسط شخصی ارائه شده که چند سال با دستگاه استعمار و استکبار مبارزه و در راهبری انقلاب اسلامی در عرصه بین‌الملل تلاش‌های زیادی داشته است.


 

حجت الاسلام جزایری عنوان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در ساختار خود به فلسفه تاریخ انقلاب اشاره می‌کنند این بیانیه نگاهی به حال، گذشته و آینده انقلاب اسلامی ایران دارد که موید حدیثی شریف از ائمه معصومین علیهم السلام است که می فرماید: "خدا رحمت کند کسی را که بداند از کجا آمده و کجا هست و به کجا خواهد رفت." بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی در مقام تبیین افق تمدن اسلامی قرار دارد و برای رسیدن به این تمدن اسلامی نیاز به نقشه راه داریم که بیانیه گام دوم چنین نقشی را ایفا می کند.

 

وی افزود:  جامعه المصطفی العالمیه اگر به دنبال  برگزاری همایش‌های متعدد و  کنفرانس های بین المللی پیرامون بیانیه گام دوم انقلاب است به دلیل ابعاد گسترده این سند راهبردی است چرا که از از منظر های مختلف علمی، عقلانیت، معنویت، رابطه علم و قدرت به صورت دقیق، گویا به دور از  زوائد  حرف برای گفتن دارد.

 

 معاون آموزشی جامعة المصطفی العالمیه خاطرنشان کرد: اولین راهبرد مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، تولید دانش است  ایشان توجه مخاطبان را به اهمیت و کاربرد علم دو چندان می کند چرا که عامل اقتدار و عزت است و اگر غرب بر جوامع دیگر برتری دارد به خاطر دستیابی به علوم مادی است.

 

کد خبر 1156127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha