اختصاص ۱۸ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح های آبخیزداری در استان زنجان

به گفته بیات، از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی ملی، حدود ۱۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای اجرای طرح‌های آبخیزداری کنترل سیلاب و آبخوانداری در سطح استان در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان زنجان در نشست خبری به مناسبت هفته منابع طبیعی، گفت: همزمان با بارندگی‌های اواخر اسفند و اوایل فروردین، معمولاً با مخاطراتی نیز مواجه هستیم.

 

جعفر بیات اظهار کرد: سدهای خاکی در ماه‌های اسفند و فروردین، نیاز به مراقبت بیشتری دارند، چراکه اهالی روستاها برای افزایش مخزن سدها، سرریز آنها را مسدود می‌کنند.

 

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان زنجان، گفت: از محل اعتبارات محرومیت‌زدایی ملی، حدود ۱۸ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ برای اجرای طرح‌های آبخیزداری کنترل سیلاب و آبخوانداری در سطح استان در اختیار منابع طبیعی قرار گرفت و علاوه بر آن، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان، مصوب اعتبارات سفر رییس جمهور به زنجان برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوانداری استان را داشتیم که مبلغ ۲۵ میلیارد تومان از آن چندی پیش تخصیص یافت.

 

بیات تاکید کرد: این اعتبارات در بخش آبخیزداری هزینه می‌شود و این اعتبارات برای کنترل سیلاب‌های حوزه‌های آبخیز شهری در حوزه‌های آب‌بر طارم و آبخیز شهری ابهر هزینه می‌شود.

 

وی تصریح کرد: تکمیل و ادامه پروژه‌های کنترل سیلاب و آبخوانداری، در روستاهای میراخور و مراش ماهنشان، حوزه چِسب واقع در محدوده شهرستان‌های ایجرود و خدابنده و فاز پایانی کنترل سیلاب روستاهای هارون آباد و عزیزآباد طارم نیز از جمله طرح‌های مشمول هزینه کرد این اعتبارات هستند.

 

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان زنجان افزود: مجموع اعتباراتی که از محل اعتبارات ۱۴۰۰ و احتساب اعتبارات استانی در اختیار ما قرار گرفته است، حدود ۶۰ میلیارد تومان است.

 

بیات به مکاتبات انجام شده با اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران در روستاهای دارای سد خاکی اشاره کرد و یاد آور شد: احتمال وقوع بارش‌های بهاری و پیامدهای خطرساز احتمالی آن اطلاع رسانی شده است.

 

وی گفت: مسدود کردن سرریز سدهای خاکی از سوی برخی روستاییان، خطر آفرین است و چنین اقداماتی سد را تهدید کرده، مناطق پایین دست را به مخاطره انداخته و شبه بحران‌هایی را ایجاد می‌کند.

 

معاون آبخیزداری منابع طبیعی استان زنجان تصریح کرد: تاکنون ۳۱ دستگاه سد خاکی توسط منابع طبیعی و چند سد خاکی نیز توسط جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان احداث شده است.

کد خبر 1156168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha