​افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال زراعی ۱۴۰۱

جهانساز از افزایش نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال زراعی ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: طبق اعلام شورای اقتصاد قیمت برگ سبز درجه یک ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و برگ سبز درجه دو هفت هزار و ۱۰۰ تومان تعیین شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حبیب جهانساز» شامگاه چهار‌شنبه( ۱۸ اسفند) در گفت‌وگوی خبری ضمن اعلام این خبر که قیمت برگ سبز چای برای سال زراعی جدید افزایش یافته است اظهار داشت: بنا بر اعلام شورای اقتصاد نرخ خرید برگ سبز چای درجه یک بیش از 37 درصد و برگ سبز چای درجه دو 48 درصد افزایش یافت.

 

رئیس سازمان چای کشور در پاسخ به این پرسش که در قیمت‌گذاری جدید نرخ خرید برگ سبز چای درجه یک و دو چه میزان تعیین شده است عنوان کرد: شورای قیمت‌گذاری در 16 اسفند نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای را پس از چندین جلسه کارشناسی تعیین کرد و قیمت برگ سبز درجه یک 9 هزار و 200 تومان و برگ سبز درجه دو هفت هزار و 100 تومان اعلام شد.

 

جهانساز با بیان اینکه با تلاش کمیته‌های کارشناسی و اتحادیه‌های چایکاری امسال قیمت‌های مناسبی برای خرید تضمینی برگ سبز چای در نظر گرفته شده است تصریح کرد: سال گذشته قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک شش هزار و 690 تومان و برای برگ سبز درجه دو چهار هزار و 781 تومان تعیین شده بود.

 

وی سهم دولت و کارخانجات چایسازی را از خرید تضمینی برگ سبز چای برشمرد و خاطرنشان کرد: در مصوبه شورای اقتصاد، پرداخت 25 درصد از بهای برگ سبز چای سهم دولت و 75 درصد آن سهم کارخانجات چایسازی است که امیدواریم این سهم‌ها در موعد مقرر به چایکاران گیلان و مازندران پرداخت شود.

کد خبر 1156169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha