ارسال بیش از هزار مقاله به کنگره بیانیه گام دوم از منظر قرآن و حدیث/ ۳۲۸ مقاله چاپ شد

دبیر کنگره بین‌المللی «گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث» با اشاره به ارسال ۱۶۹۶ چکیده مقاله به کنگره از چاپ ۳۲۸ مقاله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی امروز (پنجشنبه۱۹ اسفند)در کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث گفت: شورای علمی کنگره با استفاده حداکثری از ظرفیت استادان حوزه و دانشگاه شکل گرفته است و برای برگزاری هر چه بهتر این کنگره، بیش از دو سال تلاش صورت گرفته شده و همه همت دست اندرکاران نیز این بوده است که در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در فضای علمی و پژوهشی لبیک بگویند.

 

وی با اشاره به اهداف کنگره افزود: از جمله اهداف مهم کنگره مذکور، می توان به تلاش برای زمینه سازی به منظور ترسیم نقشه راه و گفتمان سازی درباره بیانیه گام دوم انقلاب، مستندسازی بیانیه گام دوم با محوریت قرآن کریم و سنت، تولید ادبیات مناسب برای تبیین هر چه بهتر مفاد بیانیه و نیز حمایت از تولیدکنندگان محتوا در این راستا اشاره کرد.

 

دبیر علمی کنگره بین‌المللی گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث ادامه داد: نتایج این کنگره می تواند در برنامه‌ریزی‌های کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

 

 رییس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) العالمیه گفت: این کنگره از ۹ کمیته «آینده پژوهی»، «بانوان»، «دانش های قرآنی و حدیثی»، «انقلاب اسلامی از منظر شرق و غرب»، «سبک زندگی»، «تمدن و قرآن و حدیث»، «علوم روز و قرآن و حدیث»، «علوم عقلی» و «بین الملل» تشکیل شده است.

 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین  رضایی اصفهانی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی و نشست های علمی توسط کمیته های ۹گانه کنگره و ارزیابی و داوری مقالات رسیده در کمیته ها از جمله فعالیت های انجام شده در این کنگره است.          

 

وی با بیان اینکه بیش از یک هزار مقاله علمی به ۱۸ زبان به این کنگره ارسال شده است، که مقالات ۱۴ زبان پذیرفته شد گفت: یکی از هدف‌ها و رسالت‌های مهم این کنگره، توجه به بُعد بین‌المللی پیام بیانیه گام دوم بوده که خود زمینه‌ساز تحقق تمدن نوین اسلامی است.

 

رییس مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) العالمیه ادامه داد:در این کنگره ۵ مقاله برتر به غیر از زبان فارسی در این کنگره ارایه می‌شود  ،دو مقاله برتر به زبان های اردو و انگلیسی در نوبت صبح و سه مقاله برتر دیگر به زبان های عربی، اردو و انگلیسی در نوبت عصر در کنگره مذکور ارایه می شوند.

 

وی با بیان اینکه کنگره مذکور توسط مجتمع آموزش عالی قرآن و حدیث جامعه المصطفی(ص) العالمیه و با همکاری حدود ۴۰ مرکز علمی و فرهنگی برگزار می شود، گفت: عصر امروز در آیین اختتامیه از ۲۲ جلد کتاب، هفت مجله علمی و یک نرم افزار رونمایی می شود.

کد خبر 1156174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha