دشمنان در حوزه‌های مختلف از ابتدای انقلاب به جنگ ایران آمدند/ مرحوم دشتی یک انسان صادق و مردمدار بود

سردار فلاح‌زاده با بیان اینکه مرحوم دشتی یک انسان صادق و مردمدار بود، گفت: دشمنان در حوزه‌های مختلف از ابتدای انقلاب به جنگ ایران آمدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،‌ سردار محمدرضا فلاح‌زاده صبح امروز در مراسم ترحیم و بزرگداشت مرحوم حاج غلامحسین دشتی رئیس فقید شورای اسلامی شهر یزد از جانبازان شیمیایی هشت سال دفاع مقدس که در روز جانباز جان به جان آفرین تسلیم کرد، اظهار داشت: مردمداری،‌ اخلاص،‌ صداقت و بسیار دیگری از خصائص خوب از ویژگی‌های دکتر دشتی بود.

وی خطاب به جوانان با بیان اینکه بهترین الگوها برای جوانان علمای ربانی و بهترین الگوها برای علما ائمه اطهار(ع)‌ و نبی مکرم اسلام هستند، خاطرنشان کرد: اسلام به برخی از نکات و ویژگی‌ها توجه بسیار خاصی دارد و نکته اول آن که خداوند، ‌نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار(ع) بر آن تاکید دارند قبول حاکمیت خداست.

سردار فلاح‌زاده ادامه داد: امام خمینی(ره) به پیروی از ائمه اطهار(ع) حاکمیت خدا را قبول کرد و تلاش کرد که حکومت خدا را در ایران پایه‌گذاری کند و مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) هم برای تداوم حکومت خدا،‌ این حاکمیت را قبول کرد.

وی مهمترین نشانه تواضع را سلام کردن دانست و بیان کرد: اگر کسی نمی‌تواند به دیگری سلام کند به معنای آن است که یکی از ریشه‌های تکبر در رگ و وجود او نهادینه شده است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه ترویج اخلاق یکی از مهم‌ترین سیره‌های نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار(ع) بود خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری هم به تاسی از نبی مکرم اسلام ترویج اخلاق را به شدت مورد توجه داشت به گونه‌ای که در سفر پرخیر و برکت خود به استان یزد به من فرمودند که در استان یزد زرتشتی‌هایی که در این استان زندگی می‌کنند را هم حتما تکریم کنید.

فلاح‌زاده افزود: یکی از ویژگی‌های خاص دکتر غلامحسین دشتی همین اخلاق‌مداری و اخلاص بود و او که خود استاد اخلاق بود، ‌به خوبی این درس را از سیره ائمه اطهار(ع) ‌فرا گرفته بود.

وی توجه به نماز اول وقت را یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انسان مومن دانست و گفت: اینکه فردی نماز خود را بخواند و بتواند به آن اهتمام داشته باشد، ‌لقمه حلال و نیت پاک است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه به توجه ویژه دکتر دشتی به نماز اشاره کرد و گفت: دکتر دشتی همچنین در کسب و ترویج علم کم نگذاشت و هرکجا که باید برای ترویج دین حاضر می‌شد حتی اگر یک نفر هم بیشتر در آن جلسه حضور نداشت حضور پیدا می‌کرد و با تمام وجود در ترویج این فرهنگ حرکت می‌کرد.

فلاح‌زاده با بیان اینکه مهمترین اصل اساسی در حوزه معروف، ‌دوام و بقای حکومت یا جمهوری اسلامی است و همچنین کارهای دیگر در حوزه اجتماعی است تصریح کرد: بله امر به معروف در حوزه عفاف و حجاب و فردی هم هست ولی مهمتر از آن در حوزه‌های اجتماعی است که کارهای خیرین از جمله این موارد است.

وی ترویج صداقت، ‌شجاعت، ‌آزادگی، ‌فرهنگ نماز، ‌ترویج عدم ذلت‌پذیری و بسیاری موارد دیگر را از جمله معروف‌های مهم دانست و افزود: یکی از ویژگی‌های آقای دشتی تلاش شبانه‌روزی برای احیای امر به معروف و نهی از منکر و توجه ویژه به اجرای آن توسط خودش بود.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه یکی از ویژگی‌ها و ضرورت‌های جامعه که اسلام به آن توجه ویژه دارد را امنیت دانست و گفت: رابطه امنیت با تعلیم و تربیت ناگسستنی است و اگر امنیت نباشد قطعا حوزه تعلیم و تربیت و ترویج دین هم ضربه می‌خورد.

فلاح‌زاده با اشاره به اینکه در سوریه پس از جنایت‌های دانش حوزه‌های مختلف از جمله تعلیم و تربیت و اقتصاد با مشکل مواجه شد گفت: در طرف دیگر اگر امنیت باشد ولی تعلیم و تربیت را نداشته باشیم هم قطعا با مشکل مواجه می‌شویم و همین مشکلات امنیت را دچار ایراد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در غرب و آمریکا سواد دارند ولی به دلیل نبود تزکیه این تعلیم خودش سبب ایجاد جنگ‌های مختلف شده است، خاطرنشان کرد: تعلیم همراه با تزکیه گام محکمی در پیشرفت و توسعه است.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: آقای دشتی در طول سا‌ل‌های فعالیت خود در سپاه الغدیر، ‌معاونت سیاسی، ‌امنیتی و اجتماعی استانداری و همچنین ریاست شورای اسلامی شهر یزد، ‌در حوزه‌های مختلف به معنای واقعی کلمه خوش درخشید و با جهاد، ‌بصیرت و شناخت مناسب از دوست و دشمن خدمات بسیار ارزنده‌ای ارائه کرد.

فلاح‌زاده گفت: اگر در دوران هشت سال دفاع مقدس، ‌جبهه‌های جنگ و جبهه‌های امنیتی شرق، ‌شهدا و امثال دکتر دشتی حاضر ‌شدند و توطئه‌های دشمنان را دفع نمی‌کردند آیا چیزی از اسلام و ایران باقی می‌ماند؟ آقای دشتی در این عرصه هم مدتی در سیستان و بلوچستان و مدتی هم در دوران دفاع مقدس در جبهه‌های خوف و خطر و ایثار و نثار جانفشانی کرد.

وی ادامه داد: کسی که حاضر شود جانش را در کف دست بگیرد و در صحنه‌های پرخطر برای دفاع از اسلام حاضر شود او هم شهید است و مقام شهادت را دارد؛‌ آقای دشتی در حوزه شناخت دشمن در دو حوزه جهاد تبیین در مقابل تهاجمات فرهنگی دشمن و همچنین جهاد در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی دارد.

جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تاکنون دشمنان به صورت گسترده با تهاجم و ناتو فرهنگی و همچنین جنگ اقتصادی، ‌امنیتی و نظامی به مصاف ایران آمدند و آقای دشتی این سرباز فداکار اسلام، مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) از قبل انقلاب تاکنون در جهاد نظامی و جهاد تبیین مجاهدت خالصانه، ‌متواضعانه و خداپسندانه کرد و در این مسیر هیچ زمانی خستگی از خود نشان نداد.

فلاح‌زاده با تاکید بر اینکه مرحوم دشتی به صورت بسیار خاص و ویژه وظیفه خود را شناخت و در عمل به این وظیفه حتی ذره‌ای کوتاهی نکردند گفت: شناخت امام،‌ شناخت وظیفه و عمل به این وظیفه بسیار سخت است و بسیاری از افراد هستند که ممکن است امام و وظیفه را بشناسند اما نمی‌توانند به آن عمل کنند و اینکه دکتر دشتی در زندگی خود حتی ذره‌ای از عمل به وظیفه خود کوتاهی نکرد بسیار ارزشمند است.

کد خبر 1156186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha