کانون‌های مساجد می‌توانند در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب نقش  مهم و حساس ایفا کنند

حجت الاسلام کلات پور، گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد می‌توانند در عملیاتی کردن بیانیه گام دوم انقلاب نقشی بسیار مهم و حساس ایفا کنند و مخاطبان بیانیه گام دوم انقلاب نیز جوانان هستند .

حجت الاسلام  افشین کلات پور بمناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:کانون های فرهنگی مساجد برخاسته از بطن انقلاب است ، و در کرمانشاه فعالیت خوبی در کانون ها صورت گرفته است.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه افزود: وظیفه کانون های فرهنگی مساجد در واقع هدایتگر جوانان به سوی،کمال، فضیلت ، شرایط معنوی جوانان می باشد.

 

 

وی خاطر نشان کرد: استان کرمانشاه با وجود ۵۷۵ کانون فرهنگي هنري با جمعيتي بالغ بر ۳۱ هزار نفر در مناطق شهري و روستايي استان کرمانشاه در کشور مطرح است.

 

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: کانون های مساجد امن ترین و مطمئن ترین مکان برای حضور جوانان و نوجوان است که خانواده بدون هیچگونه دغدغه ای می توانند فرزندان خود را ثبت نام کنند.

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه  اظهار کرد: کانون های مساجد توانسته در بحث درمانی ، ساخت و ساز کانون های مساجد، سیل و زلزله، کرونا  بصورت گسترده فعالیت  می کنند و در تمامی بحران ها پای کار هستند.

 

 

 

وي با اشاره به اجراي سومین رويداد ملي فهما  گفت: امسال در سومين رويداد ملي فهما شهرهاي مختلف استان در ارزيابي‌هاي کشوري خوش درخشیدند و براي اولين بار، شهر کرمانشاه در ارزيابي شهرهاي داراي ۱۵۰ تا ۲۰۰ کانون؛ حائز رتبه اول کشور شده است و شهرهاي گيلانغرب، ثلاث باباجاني و دالاهو شايسته تقدير شدند.

 

 

حجت الاسلام کلات پور  افزود: پانزدهمين دوره مسابقات قرآني مدهامتان در قالب يکي از برنامه هاي شاخص سومين رويداد فهما  بصورت مجازی برگزار  وامسال با شرکت ۶۸۵ نفر در ۱۰ رشته قرآني از استان کرمانشاه شرکت کردند و شاهد رشد خوبی بودیم.

 

 

وی  با اشاره به فعالیت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کرمانشاه تصریح کرد: تا کنون  ۱۲ محموله گوشت و دو مرحله ذبح قرباني مشارکتي با ارزش بيش از ۴۰ ميليارد ريال، در قالب طرح قرباني اول ماه با همکاری خيرين برنامه تلويزيوني سمت خدا و موسسه حضرت خديجه(س) قم و با هدايت و مديريت کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در سطح استان کرمانشاه  بین نیازمندان توزيع شده است . 

 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه گفت: حضور خودجوش، جهادی و پا به کار بچه های مسجد در تمامی عرصه های انقلاب، همواره نقش اساسی و کلیدی در عبور از مشکلات داشته وجوانان مساجد با حس مسئولیت و حضور فعال در صحنه خدمت گذاری، در قالب پویش  های مختلف همچون مسجد؛ کانون سلامت به یاری مدافعان سلامت و حمایت از آسیب دیدگان این بحران در کشور و استان شتافته اند.

 

 

حجت الاسلام کلات پور در پایان اقدامات کانون های مساجد را نمونه ای درخشان از روحیه انقلابی، ایثار و ازخودگذشتگی دانست و گفت: برخی از اعضای کانون ها از نخستین روزهای شیوع بیماری کرونا به صورت داوطلبانه در بیمارستان ها و مراکز درمانی حضور یافته و به نگهداری از بیماران و یاری کادر درمان شتافتند که یادآور روزهای دوران دفاع مقدس است.

 

 

کد خبر 1156234

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha