جشنواره های مهدویت موجب شناخت و گسترش معارف مهدوی می شود

حجت الاسلام حجازی با بیان اینکه فرهنگ مهدویت باید در جامعه ترویج شود گفت: جشنواره‌ها و فعالیت‌های مرتبط با مهدویت موجب شناخت و گسترش معارف مهدوی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، حجت‌الاسلام « ابوطالب حجازی» امروز(پنجشنبه‌، ۱۹ اسفند) در دومین جشنواره سالانه فرهنگی هنری "منجی" با محوریت شناخت امام زمان(عج) و ترویج فرهنگ مهدویت با تاکید بر شناسایی استعداد جوانان و نوجوان در عرصه‌های دینی و اسلامی در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا(ص) گفت: این جشنواره‌ها نوعی استعدادیابی از ظرفیت‌های استان است که بستر لازم را برای نمایش آنها فراهم می‌کند.

 

رییس ستاد اقامه نماز  و دبیر بنیاد فرهنگی مهدی موعود گیلان بر تداوم اینگونه جشنواره‌ها تاکید کرد و افزود: باید قدردان این جلسات باشیم که به نوعی درصدد ترویج معارف مهدویت هستند.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ مهدویت باید در جامعه ترویج شود گفت: همه مسلمانان شیعه و سنی و ادیان مختلف آسمانی به اصل مهدویت معتقد بوده و به وجود منجی باور دارند.

 

حجازی با بیان اینکه بشریت دوران‌های صلح کمی به خود دیده و بیشتر درگیر جنگ و تنش بوده است گفت: دیدگاه‌‌های مختلف سیاسی، فلسفی و جامعه شناسی به وجود منجی باور داشته و معتقدند روزی حکومت واحد جهانی بر سر کار خواهد آمد.

 

 

*جشنواره منجی فرصتی برای ارتقا فرهنگ مهدویت و گسترش آن با ابزار هنری است

حجت الاسلام «سلیمان پورابراهیم » نیز در این جلسه با اشاره به رویکرد جدید اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به حوزه مهدویت گفت: مباحث مهدویت در ابعاد مختلف و در همه شئون فردی و اجتماعی زندگی ما جاری است.

 

دبیر جشنواره سالانه منجی گیلان عدم وجود ساختار مناسب در حوزه مهدویت را از ضعف‌های این حوزه برشمرد و تصریح کرد: متاسفانه در ارائه آثار هنری با رویکرد مهدویت به جامعه دچار مشکلاتی هستیم که باید رفع شود.

 

وی با بیان اینکه امسال جشنواره منجی با رویکرد تولید آثار هنری برگزار شد تصریح کرد: جشنواره منجی فرصتی برای ارتقا فرهنگ مهدویت و گسترش آن با ابزار هنری است.

 

پورابراهیم با تاکید بر جنبه حمایتی و نه غیررقابتی این جشنواره تصریح کرد: جمع آوری تولیدات فرهنگی و هنری با موضوع جشنواره، شناسایی و تهیه بانک اطلاعاتی اصحاب فرهنگ و هنر فعال در این حوزه و تقدیر و حمایت از تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری با محوریت امام زمان (عج) و فرهنگ مهدویت از اهداف برگزاری جشنواره « منجی » بوده است.

 

در پایان این مراسم از برگزیدگان دومین جشنواره سالانه فرهنگی هنری منجی با اهدای جوایزی تجلیل شد.

 







کد خبر 1156261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha