کانون های مساجد به عنوان ظرفیتی منحصر به فرد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده یکی از مهمترین اتفاقات در حوزه مساجد را راه اندازی کانون های فرهنگی هنری معرفی کرد و گفت: کانون های مساجد به عنوان ظرفیتی منحصر به فرد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین « محمد عبادی زاده » در آیین بزرگداشت 18 اسفند و تجلیل از برترین های کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان بندرعباس با بیان اینکه ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نتوانسته ایم مساجد را در طراز انقلاب اسلامی قرار دهیم، گفت: مساجد ما از زمان صدر اسلام خیلی فاصله دارند.

 

وی با اشاره به کارکردهای مسجد، افزود: برای پی بردن به کارکردهای مساجد کافی است به مسجد النبی و مسجد کوفه سری بزنیم و ستون های نشانه گذاری شده آنها که نشان از کارکاردهای متنوع خانه های خدا دارد را مشاهده کنیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان یکی از مهمترین اتفاقات مبارک در حوزه مساجد را راه اندازی کانون های فرهنگی هنری برشمرد و اظهار کرد: امروز از کانون های فرهنگی هنری به عنوان یکی از ارکان و پایه های مهم مساجد یاد می شود.

 

وی بر اجرای طرح توانمندسازی محلات با محوریت مساجد تاکید و عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری به عنوان ظرفیتی منحصر به فرد باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در ادامه از اهتمام ویژه کانون های مساجد هرمزگان به نشر معارف امام سجاد(ع) و ترویج صحیفه، گفت: صحیفه سجادیه برکت و رزق و سفره الهی بود که خدا به مردم استان هرمزگان عنایت کرد و باید به گونه ای برنامه ریزی شود تا همه مردم از این رزق معنوی ارتزاق کنند و در خدمت اهل بیت(ع) باشند.

 

وی افزود: همچنان که استان و شهر ما به نام امام سجاد(ع) مزین شده است باید در عمل نیز با تربیت حافظان صحیفه، ترویج فرهنگ قرائت صحیفه، آشنا کردن نسل جوان با ادعیه های امام سجاد(ع)، اجرای برنامه هایی با موضوع دعاهای صحیفه متناسب با دانش کودکان در خدمت اهل بیت باشیم تا بتوانیم جوانانمان را از کجروی نجات دهیم.

 

 

 

 

 

کد خبر 1156277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha