جوانگرایی ویژگی مهم در انتصابات وزارت ارشاد/ نسلی نو در عرصه فرهنگی و قرآنی معرفی کنیم

هاشمی بابیان اینکه جانمایه بیانیه گام دوم انقلاب، امیدآفرینی وجوان‌گرایی است و ما نیز درانتصابات مدیران کل فرهنگ و ارشاد این نکته را مدنظر قرار داده‌ایم گفت: باید با معرفی نسلی نو در عرصه فرهنگی و قرآنی، مدلی انقلابی و مؤثر در عرصه فرهنگی ایجاد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید محمد هاشمی» امروز (پنجشنبه 19 اسفند) در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که در تالار مهتاب اهواز برگزار شد اظهار کرد: اگر بخواهیم در یک کلام و جمله جانمایه بیانیه گام دوم انقلاب را بیان کنیم، مفهوم آن امیدآفرینی و جوان‌گرایی است.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به مساله انتصابات در مجموعه‌های استانی افزود: در کنار تمام فاکتورها و ویژگی‌هایی که هر مدیرکلی در هر کجا باید داشته باشد از جمله تسلط بر امور، پاکدستی، ارتباط خوب با جامعه هنرمندان و ...، مفهوم جوانی برای ما یک ویژگی و نکته مهم بوده است.

 

وی با بیان اینکه حکم مدیران کل ارشاد 11 بند دارد که میعاد، میثاق و عهد وزارت با آنها در همین چند بند قرار داده شده است اضافه کرد: خوزستان استانی با ظرفیت‌های انسانی است اما این معدن طلای نایاب و کمیاب انسانی به حد کافی استخراج نشده است.

 

هاشمی با اشاره به اینکه مدیرکل ارشاد خوزستان باید بتواند نسلی نو در عرصه فرهنگی و قرآنی به جامعه معرفی کند و این باعث سربلندی و افتخار استان است تصریح کرد: خوزستان تاکنون کارهای بزرگی در عرصه فرهنگی و دینی انجام داده که از جمله آن طرح صالحین است که مدلی از کادرسازی در استان بوده که توسط حوزه علمیه خوزستان انجام و سپس به طرحی ملی تبدیل شد.

 

وی با بیان اینکه اینگونه اقدامات باید تسری پیدا کند و باید مدلی خوب، انقلابی و مؤثر در عرصه فرهنگی کلید بخورد عنوان کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، یک همگرایی نسبی میان نهادهای دولتی و حاکمیتی ایجاد شد و این همگرایی بهترین فرصت برای ایجاد یک قرارگاه فرهنگی و کار بزرگ است.

 

مدیرکل حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: امروز دیگر مدیریت شابلونی فرهنگ جوابگو نیست بلکه باید استعدادها دیده شود و با همدلی و همگرایی یک کار مشترک و قرارگاهی انجام دهیم که مؤثر واقع شود.

 

وی بر توجه به مناطق محروم و کمتربرخورداراستان تاکید کرد و یاد آور شد: در خوزستان مناطق کم برخورداری وجود دارد که باید توجه ویژه‌ای به آنها صورت گیرد و با پشتیبانی و کادرسازی، نیروهایی انقلابی در آنجا تربیت کرد.

 

کد خبر 1156312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha