اقتدار جمهوری اسلامی ایران ناشی از اعتماد انقلابی با انگیزه جهادی است

سنایی راد گفت: اقتدار جمهوری اسلامی ایران ناشی از اعتماد به نفس برآمده از انقلاب اسلامی همراه با انگیزه جهادی و پیوند با غیرت ملی و دینی است که با وجود موانع پیش رو توانسته صحنه هایی از افتخار را به ثبت برساند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از لنگرود، « سردار رسول سنایی راد » امروز( پنج شنبه، ۱۹ اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: قبل از انقلاب، ایران به عنوان ژاندارم منطقه در کنار یکی دیگر از کشورهای منطقه ای شناخته می شد  و با وجود داشتن پیشینه  تمدنی در واقع یک ننگ برای ما به حساب می آمد و اما امروز  به برکت انقلاب اسلامی،  جمهوری اسلامی ایران دارای عمق نفوذ منطقه ای است.

 


معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا با بیان اینکه یکی از ارکان امنیت در منطقه، حریت و استقلال است، تصریح کرد: نه تنها آمریکایی ها نمی توانند جنگ نیابتی به نفع خودشان را در منطقه پیش ببرند و دست به اقدام به دور از خردی چون ترور شهید سلیمانی می زنند و  با مشت آهنین جمهوری اسلامی ایران مواجهه می شوند و برای اولین بار بعد از جنگ جهانی دوم  یکی از پایگاه های آمریکایی ها مورد تهاجم قرار می‌گیرد و نمی توانند واکنشی داشته باشند و در محاسباتشان داشتند اگر بخواهند واکنش نشان دهند با هزینه بیشتری مواجهه خواهند شد و این یعنی اقتدار جمهوری اسلامی ایران. 

 


سنایی راد یاقط کردن هواپیمای جاسوسی دشمن بدون سرنشین را  یکی دیگر از نشانه های اقتدار عنوان و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نه تنها در سطح هماوردی با کشورهای همتراز با قدرت های جهانی حرف برای گفتن داردو آنچه به عنوان اقتدار جمهوری اسلامی گفته می شود نه یک ادعا بلکه واقعیت است و نشانه های این واقعیت در ابعاد مختلف قابل مشاهده است و  در عرصه نظامی صرف محدود نمی شود و در سایر فناوری ها  و در عرصه علمی هم قابل رویت است.


معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا ادامه داد: در عرصه هایی که فناوری های پیشرفته محسوب می شوند حرف برای گفتن داریم و در عمل اثبات کردیم که این توانمندی و اقتدار در عرصه علوم هم مشاهده می شود و این پدیده ناشی از اعتماد به نفس برآمده از انقلاب اسلامی همراه با انگیزه جهادی  و پیوند با غیرت ملی و دینی است با وجود موانع پیش رو توانسته صحنه هایی از افتخار را به ثبت برسانیم.

 

وی روند کلی  را مثبت و رو به جلو  دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران با وجود موانع و تنگناها و محدودیت  ها آنجا که اراده وجود داشته توانسته به پیشرفت ها برسد که خروجی آن اقتدار و عزت ملی است.

 

سنایی راد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیامدهای احتمالی بحران اوکراین ، گفت: مهم ترین پیامد  آن در سطح بین المللی است که در پایان یا حین جنگ بیشترین فرصت طلبی را آمریکایی ها و متضررترین،  اروپایی ها و اوکراینی ها هستند.

 

وی با اشاره به افزایش قیمت انرژی  و اینکه  بیشترین زیان را اروپایی ها خواهند داشت، اذعان کرد: در اصرار به فرسایشی کردن جنگ اوکراین، ملت اوکراین  هزینه رو پرداخت می کنند و اینجا پای باندهای مافیایی در میان است که برای رسیدن به سود از هیچ جنایتی فروگذار نیستند و در عرصه اقتصادی. بعد از آمریکایی ها ، چینی ها هم بهره خواهند برد و اگر این جنگ فرسایشی شود نه تنها فقط روسیه  ضرر می کند بلکه پیامدهای آن به اروپا و سایر قطب های قدرت این پیام را می دهد که در عرصه نظامی گری هم  سرمایه گذاری کنند.

 

سنایی راد در خصوص پیامدهای احتمالی بحران اوکراین در سطح کلان، افزود:  در صورت فرسایشی شدن جنگ، این آمریکایی ها هستند که بهره را خواهند برد و در راه رسیدن به این سود، اول ملت اوکراین و سپس متحدان اروپایی را متضرر خواهند کرد و احتمال تغییر در قطب بندی نظم جهانی هم وجود دارد و به نظر می رسد شرایط برای شکل گیری نظام  چند قطبی فراهم می شود.

 

معاون سیاسی دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده کل قوا گفت: همه کشورهایی که دغدغه استقلال و عزت را دارند بایستی قدرت مستقل و خود اتکایی را داشته باشند.

 

 

کد خبر 1156327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha