هزینه کرد ۳۶ درصد کل بودجه سال آینده شهرداری همدان به تکمیل پروژه های نیمه تمام

حسینی گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده، ۳۶ درصد کل بودجه سال آینده شهرداری همدان به تکمیل پروژه های نیمه تمام بالای ۵۰ درصد پیشرفیت فیزیکی اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، سیدمسعود حسینی در نشست خبری ضمن تشریح فعالیت ها و برنامه های شهرداری همدان، افزود: بودجه شهرداری همدان در سال جاری، هزار و ۶۶۴ میلیارد تومان بود که ۷۰۰ میلیارد تومان آن می بایست از طریق فروش زمین تامین شود.

 

شهردار همدان اظهار داشت: برای بودجه سال آینده شهرداری همدان نیز باید ۸۰۰ میلیارد تومان معادل ۳۶ درصد کل آن از محل فروش زمین تامین شود.

 

حسینی با اشاره به اینکه عوارض شهری در بودجه سال آینده شهرداری همدان ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، تاکید کرد: براساس برنامه ریزی انجام شده، ۳۶ درصد کل بودجه سال آینده شهرداری همدان به تکمیل پروژه های نیمه تمام بالای ۵۰ درصد پیشرفیت فیزیکی اختصاص داده شده است.

حسینی با اشاره به اینکه پیگیر اجرایی شدن گذر تاریخی و فرهنگی "آرامگاه باباطاهر تا آرامگاه بوعلی" و همچنین پرونده ثبت جهانی "منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان" هستیم، افزود: یکی از اولویت‌های شهرداری همدان مبحث گردشگری است و برنامه‌هایی برای این حوزه خواهیم داشت.

 

شهردار همدان در رابطه با تکمیل عملیات عمرانی موزه میدان مرکزی شهر همدان نیز بیان کرد: تجهیز این مجموعه و انتقال اشیا به این محل بر عهده میراث فرهنگی است و به محض مهیا شدن شرایط به بهره برداری خواهد رسید.

 

وی در مورد پروژه بیمارستان هزار تختخوابی در شهر همدان نیز مطرح کرد: این پروژه می‌تواند همدان را به مرکز درمانی غرب کشور تبدیل کند و تنها در زمینه جانمایی آن بحث وجود دارد که درصدد برطرف کردن آن هستیم.

 

حسینی در ادامه با بیان اینکه از سرمایه گذاران برای ساخت مجموعه پارک آبی و شهر فرش در مرکز استان نیز دعوت خواهیم کرد، گفت: پروژه کارخانه بازیافت هواپیماهای فرسوده نیز یکی از طرحهایی است که قابلیت سرمایه گذاری سه هزار میلیارد تومانی و اشتغالزایی ۵۰۰ نفری را دارد و می‌تواند به یکی از پروژه‌های بزرگ شهر همدان تبدیل شود.

وی گفت: نشست اعضای شورای بررسی «مسیر گردشگری غرب کشور» ۲۴ اسفند در تهران برگزار می‌شود و پس از آن در ۲۵ اسفند، همدان میزبان اعضای این نشست و ۱۴ دیپلمات خواهد بود.

 

شهردار همدان تصریح کرد: پیگیری گذر تاریخی و فرهنگی «از آرامگاه باباطاهر تا آرامگاه بوعلی» و همچنین پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی شهری از هگمتانه تا همدان» از جمله اولویت‌های شهرداری در حوزه گردشگری است.

 

وی با اشاره به برگزاری آیین چهارشنبه آخر سال و عید نوروز، افزود: در همین ارتباط و با هدف توسعه و رونق صنعت گردشگری و زمینه سازی برای حضور مسافران نوروزی، اجرای ویژه برنامه هایی از «چهارشنبه سوری تا ۱۳ فروردین در شهر همدان برنامه ریزی شده است.

 

کد خبر 1156368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha