مساجد بهترین مکان برای توجه به علاقه مندی جوانان و نوجوانان/ هر مسجد باید یک رسانه قوی باشد

حجت الاسلام عادل پور بهترین مکان برای توجه به علاقه مندی جوانان و نوجوانان را مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری دانست و گفت: این مراکز باید مسائل فرهنگی و هنری ر در قالب‌ های دینی و با اشراف رجال دین پیاده و با این اقدام موج مثبتی در جامعه ایجاد کنند.

«حجت الاسلام محمدجواد عادل پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با تبریک سالروز تاسیس کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد اظهار کرد: حضور کانون های فرهنگی هنری در مساجد یک مقوله بسیار مهمی است، مسجد کانون ذات، ارشاد، احساسات و عواطف دینی و همچنین کانون فهم و درک و تفکر است، اما باید ما به زمانه توجه داشته باشیم و طبق زمان حرکت کنیم.

 

امام جمعه خرمشهر افزود: در دوره کنونی علاوه بر اینکه مسائل دینی، مذهبی و اعتقادی را می بایست به صورت مستمر دنبال کنیم باید به علاقه ها و تمایلات جوانان نیز توجه داشته باشیم و به اینها سبقه دینی دهیم تا براساس آموزه های دین آن چه که نوجوانان و جوانان علاقه‌مند هستند را پیاده سازی کنیم.

 

وی بهترین مکان برای توجه به علاقه مندی جوانان و نوجوانان را مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد دانست و تصریح کرد: در مساجد و کانون ها، باید مسائل فرهنگی و هنری را در قالب‌ های دینی و با اشراف رجال دین پیاده کنیم و این نیز می تواند موج مثبتی را در جامعه ایجاد کند. و این به آن معنی است که بتوانیم با زبان هنر مسائل مختلف دینی را در اذهان، افکار و ذهن عامه مردم جای دهیم و از طرفی هم اگر هنر خدایی ناکرده دچار مشکلاتی شده باشد آن را برطرف کنیم.

 

حجت الاسلام عادل پور با بیان اینکه هنر نیز معنای عام دارد اضافه کرد: حال این هنر ممکن است تئاتر ،فیلم و سینما، هنرهای تجسمی و ... باشد که اگر خدایی ناکرده فاصله‌ای از مسائل دینی و مذهبی گرفته باشد، بتوانیم به سمت مسائل دین و مذهب آنها را سوق دهیم.

 

وی منظور از مسائل دین و مذهب را برجسته کردن هنجارها خواند و تاکید کرد: می بایست با استفاده از مسائل دینی و مذهبی ناهنجاری‌ها را از جامعه دور کنیم، بنابراین امروز زبان هنر یک زبان بسیار موثر و از طرف دیگر دین نیز برای جوامع بشری مسئله مهمی است، چراکه خداوند از بشر خواسته تا به دین پایبند باشند و به دین و عقیده الهی عمل کنند.

 

امام جمعه خرمشهر ابراز کرد: این یک فرصت بسیار مناسبی است تا بتوانیم از طریق کانون های فرهنگی هنری مساجد این مولفات را در کنار یکدیگر قرار دهیم چراکه هم دین نیاز به هنر دارد و هم هنر به شدت نیاز به دین و مذهب دارد که در صراط مستقیم حرکت کند.

 

وی به تهاجمات فرهنگی دشمنان نظام و نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در مواجه با آن، اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه دشمنان تهاجم سنگینی را علیه اسلام و جامعه شیعه و بویژه جامعه ایرانی برای ما ایجاد کردند و خرمشهر هم مستثنا از این تهاجمات فرهنگی دشمنان نیست، لذا باید تاسف خورد از اینکه آن توجه بایسته و شایسته که می بایستی در مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری صورت بگیرد انجام نشده است، البته امیدها بسیار فراوان است که در آینده کارهاب بیشتری را انجام دهیم.

 

حجت الاسلام عادل پور خاطر نشان کرد: این به آن معنا نیست که هیچ کاری صورت نگرفته، بلکه کارهای خوبی انجام شده اما آن توقعات جامعه دینی و کل مردم خرمشهر که انسان‌هایی متدین و فرهیخته‌ای هستند، برآورده نشده است.

 

وی عنوان کرد: سطح توقعات مردم به حق بالاست و آنچه که تاکنون انجام شده، در تراز و فراز مردم این شهر و حتی در حد و اندازه توانایی، پتانسیل و امکانات شهرستان خرمشهر نیست.

 

امام جمعه خرمشهر با بیان اینکه خرمشهر توانایی بسیار زیادی دارد تاکید کرد: ما باید بتوانیم از همین توانایی‌ ها استفاده کنیم، در خرنشهر از  مساجد پر رونق‌ و کانون‌ های بسیار موثری برخورداریم که امید می رود با مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد اروند و همچنین کمک ارشاد اسلامی تحولات مثبت و جدیدی را شاهد باشیم.

 

وی به نقش خبرگزاری شبستان در جامعه اشاره کرد و گفت: رسانه امروز حرف اول را می زند و اگر رسانه در کار نباشد ما نمی توانیم ثاتیرات لازمه را در جامعه مشاهده کنیم، لذا رسانه چه از صدر اسلام و چه در صدر خلقت وجود داشته و نمی شود منکر آن شد.

 

حجت الاسلام عادل پور نقش خبرگزاری شبستان در انعکاس اخبار مسائل دینی، مذهبی و کانون های فرهنگی هنری مساجد را مثبت ارزیابی کرد و افزود: خوشبختانه شبستان توانسته به خوبی در حوزه هنر، دین، فرهنگ، مذهب و فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش خود را ایفا کند، البته امیدواریم شاهد کارهای جدیدتری از سوی خبرگزاری شبستان باشیم، لذا جا دارد از تمامی زحمتکشان فعال این خبرگزاری تشکر ویژه ای داشته باشیم چراکه اگر فعالین عرصه خبررسانی نباشند فعالیت هایی که می بایست انعکاس پیدا کند عقیم می مانند و از طرفی دیگر نیز دشمنان ما با شیوه های بسیار پیچیده و ابراز های بسیار کارآمد و به روز با تمام ظرفیت از رسانه استفاده می کنند، لذا ما نیز باید خودمان را تقویت کنیم.

 

وی با بیان اینکه هر مسجد باید یک رسانه قوی باشد یاد آور شد: این رسانه ها در مساجد باید صورت شبکه‌ای و با هم افزایی بیشتر باهم ارتباط برقرار کنند تا بتوانند تفکر ناب دینی اسلامی، ایرانی اسلامی و آداب و رسوم مردم شریف خرمشهر را منعکس کنند.

 

کد خبر 1156371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha