کنگره بیانیه گام دوم انقلاب از منظر قرآن و حدیث به کار خود پایان داد

کنگره بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث امروز در قم به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، کنگره بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از منظر قرآن و حدیث عصر امروز(پنجشنبه۱۹ اسفند) با رونمایی از آثار برتر و معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

 

دبیر علمی این کنگره بین‌المللی با بیان اینکه ۳۰ جلد اثر برای کنگره به چاپ رسیده است گفت: در بخش بین‌الملل این کنگره از ۱۸ زبان مقالاتی دریافت شد که این آثار در ۴ جلد به چاپ رسید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی تصریح کرد: از مجموع یک هزار و هشتاد مقاله رسیده به دبیرخانه این کنگره، ۳۲۸ مقاله به چاپ رسیده و این نشان از نگاه سخت‌گیرانه داوران و اساتید است.

 

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور نیز در این مراسم، انقلاب اسلامی را دارای تفسیری جامع از حکمرانی دانست که توانسته دوگانه‌های بسیاری را در حل و رفع کند.

 

آیت‌الله علیرضا اعرافی افزود: انقلاب اسلامی توانسته است دوگانه موجود بین امنیت و آزادی، برونگرایی و درونگرایی، اسلامیت و جمهوریت، دین و دنیا، دنیا و آخرت، پیشرفت و عدالت را به خوبی مرتفع کند.

 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در تئوری و عمل توانسته نظریه جامعی از حکمرانی ارائه کند افزود: طلاب و فضلای حوزه‌های علمیه باید تئوری بزرگ انقلاب اسلامی را بشناسند و آن را به دنیا عرضه کنند چرا که بدون شک دنیا نیازمند این تئوری است

کد خبر 1156408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha