شرکت آب منطقه‌ای گیلان به وظیفه خود در ساماندهی آب بندان‌ها عمل نکرده است

نجفی با بیان اینکه در گیلان ۹ هزار هکتار آب بندان وجود دارد گفت:‌ شرکت آب منطقه‌ای گیلان به وظیفه خود در ساماندهی آب بندان‌ها و لایروبی رودخانه‌ها عمل نکرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ابراهیم نجفی» شامگاه پنجشنبه (19 اسفند) در گفت‌وگوی خبری اظهار داشت:‌ لایحه بودجه سال 1401 توسط مجلس بررسی و به شورای نگهبان ارسال شده است سقف بودجه سه هزار و 700 هزار میلیارد تومان است که هزار و 500 هزار میلیارد تومان آن بودجه عمومی و 2 هزار و 200 هزار میلیارد تومان هم بودجه شرکت‌های دولتی است.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس نگاه بودجه به بخش کشاورزی و حمایت از سیاست‌های این حوزه را برشمرد و عنوان کرد: در بودجه 1400 تقریبا هشت میلیارد دلار برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفت که تا شش ماه اول تمام شد و تا پایان سال حدودا 13 میلیارد دلار در قالب ارز چهار هزار و 200 تومانی تخصیص داد.

 

نجفی با بیان اینکه دولت در بودجه 1401 کلا ارز هزار و 400 تومانی را حذف کرد ابراز داشت: کمیسیون تلفیق در این باره پیشنهاد جدیدی به دولت داد مبنی بر اینکه در صورت حذف ارز ترجیحی بایستی کالاهای اساسی و مواد اولیه وارداتی را برای هر فرد ایرانی تامین کند.

 

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه در مجلس اعطای اعتبار به شرکت‌های دانش بنیان را تاکید دولت و مجلس خواند و اضافه کرد: کشورمان با محدودیت منابع آبی مواجه است و حتی ذخیره پشت سد سفیدرود در مقایسه با سال قبل 62 درصد کاهش پیدا کرده و حتی در حوزه ساماندهی آب بندان‌های گیلان هم کار اساسی انجام نشده است.

 

وی قانون کاداستر و حدنگار و صدور اسناد مالکیت برای اراضی کشاورزی را مورر اشاره قرار داد و با تاکید بر اینکه این طرح مشترکا توسط منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و ثبت اسناد در حال انجام است افزود: البته اجرای این امر در اراضی که تسطیح نشده‌اند مانع ایجاد می‌کند و بنابراین کاداستر باید با اولویت اراضی که تسطیح شده‌اند اجرایی شود.

 

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه شهرستان آستانه اشرفیه حدود دو هزار هکتار آب بندان دارد افزود: در گیلان 9 هزار هکتار آب بندان وجود دارد و اعتقاد دارم شرکت آب منطقه‌ای گیلان به وظیفه خود در ساماندهی آب بندان‌ها و لایروبی رودخانه‌ها عمل نکرده است.

 

نجفی از عدم وجود همت و اراده کار در شرکت آب منطقه‌ای برای ساماندهی آب بندان‌ها را طبق مفاد موجود در قانون سخن گفت و ابراز داشت: آن دسته از آب بندان‌هایی که توجیه اقتصادی دارند در اختیار شرکت آب منطقه‌ای است از طرفی دولت این اختیار را به این دستگاه داده تا با استفاده از منابع حاصل از برداشت بستر رودخانه، نسبت به ساماندهی آن‌ها اقدام نماید.

 

نماینده مردم شهرستان آستانه‌اشرفیه در مجلس با بیان اینکه ساخت پل کابلی این شهرستان تا پایان خرداد سال آینده به اتمام می‌رسد خاطرنشان کرد: کلیه مطالبات پیمانکار این پروژه پرداخت شده است و در مورد ساخت و سازهایی هم که در اطراف پل انجام شده قدمت این ساختمان‌ها به بالای سی سال بر میگردد و مجوزهایش هم طبق طرح تفصیلی صادر شده بود.

 

کد خبر 1156446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha