مسئولیت پذیری جوانان نیازمند الگو و اسوه است

حجت الاسلام حمیدرضا گفت: مسئولیت پذیری جوانان نیازمند الگو و اسوه است که الگوی جوانان حضرت علی اکبر (ع) نمونه یک الگوی متعالی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۲۰ اسفندماه حجت الاسلام «حمیدرضا احمدی» در خطبه های نماز جمعه کهنوج، با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری با مقام معظم انقلاب اسلامی، گفت: رهبر انقلاب در این دیدار فرمودند؛ باید در جهاد تبیین راه پیشرفت و تعالی ملت از بیراهه ها و کج راه ها جدا شود.

امام جمعه موقت کهنوج افزود: ایشان فرمودند؛ ساده‌لوح تر از آن کسی که می‌گوید قدرت دفاعی را برای حساس نشدن دشمن کاهش دهیم وجود ندارد بنابراین جا دارد اینجا به گام بلند سپاه در فضایی شدن اولین کشور اسلامی اشاره کنم.

وی بیان کرد: همزمان با اعیاد شعبانیه نیروی هوا فضای سپاه پاسداران با استفاده از ماهواره سه مرحله ای قاصد از کویر شاهرود ماهواره نور ۲ را در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین قرار داد ماموریت این ماهواره سنجش و شناسایی است اما نکته مهم این است با توجه به این که اساسا ماهواره بر ها طبق تعریف نظامی موشک بالستیک قلمداد نمی شوند اما ابزاری کاربردی در دفاعی و نظامی به حساب می آیند.

حجت الاسلام احمدی با اشاره به این که یکشنبه ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا و صدور فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تاسیس بنیاد شهید است، خاطرنشان کرد: احیا، حفظ و ترویج فرهنگ ایثار، شهادت طلبی، زنده نگهداشتن یاد شهدا، تجلیل و تکریم خانواده معظم شهیدان و مواردی که برای بزرگداشت مقام شهید و شهادت باید به این مناسبت انجام داد.

خطیب موقت نماز جمعه کهنوج ضمن تبریک ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، اظهار کرد: حضرت علی اکبر (ع) اولین شهید عاشورا از بنی هاشم بود و شجاعت، دلاوری و رزم آوری، بصیرت دینی و سیاسی آن حضرت در سفر کربلا به ویژه در روز عاشورا تجلی پیدا کرد.

وی عنوان کرد: ناز ها یعنی سرزندگی، شیک پوشی، آراستگی و آرمان گرایی و نیاز ها یعنی عبادت، تضرع، دانش اندوزی، مهار و تعدیل غرایض، تذهیب نفس با ورزش و مطالعه مختص دوران جوانی است.

حجت الاسلام احمدی خاطرنشان کرد: مسئولیت پذیری جوانان نیازمند الگو و اسوه است که الگوی جوانان حضرت علی اکبر (ع) نمونه یک الگوی متعالی است.

امام جمعه موقت کهنوج با یادآوری این مطلب که چهارشنبه ۲۵ اسفند سالروز بمباران شیمیایی شهر حلبچه توسط رژیم بعث عراق می باشد، اضافه کرد: این اقدام از وحشتناک ترین جنایت های انسانی است که رژیم بعث عراقی در حالی که تنها ۲ روز از آزادی شهر حلبچه در جریان عملیات والفجر ۱۰ می گذشت، مرتکب شد.

وی تصریح کرد: رزمندگان غیور ایرانی با نیروهای کرد عراقی موفق شدند تا در عمق خاک این کشور پیشروی کنند و برخی از شهرهای کردنشین از جمله حلبچه را آزاد کنند و پس از ورود نیروهای ایرانی به این شهر، مردم شهرها و روستاهای اطراف به استقبال از آنها شتافتند.

حجت الاسلام احمدی ادامه داد: صدام برای مجازات و انتقام از آنها با بمب‌های حاوی مواد شیمیایی به کشتار مردم روی آورد که امام فرمودند؛ صدام حیوان درنده ای است که حتی ملت خودش را بمباران شیمیایی می‌کند.

خطیب موقت نماز جمعه کهنوج یادآور شد: پنجشنبه ۲۶ اسفندماه رحلت یادگار امام (ره) حجت الاسلام سید احمد خمینی (ره) است که یاد و خاطره آن را گرامی می داریم.

وی در خاتمه ضمن تبریک نیمه شعبان سالروز ولادت امام زمان (عج) و روز جهانی مستضعفین، عنوان کرد: نیمه شعبان اگر چه شرافت شب را وامدار مولود خجسته است که در این روز با قدوم خودش متبرک ساخته اما همه عظمت آن در این خلاصه نمی‌شود و در تقویم عبادی اهل ایمان نیز از جایگاه و مرتبه والایی برخوردار است.

کد خبر 1156464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha