حدود ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اردبیل فعال هستند

آمون گفت: حدود ۶۰۰ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اردبیل فعال هستند که بیشتر آن در مناطق روستایی، محروم و دورافتاده قرار دارد که نشان می دهد این مراکز فرهنگی نقش موثری در توسعه فرهنگی در آن مناطق دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اردبیل، «مصطفی آمون» امروز (20 اسفندماه) در خطبه های پیش از نماز جمعه شهرستان سرعین گفت: رسالت اصلی کانون های مساجد احیا کارکردهای مسجد برای رسیدن به مسجد طراز اسلامی است و در این راه طی سال های متمادی فعالان کانون های مساجد گام های بزرگی برداشته اند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: مساجد از صدر اسلام جایگاه ویژه برای امور عمومی مردم داشته و مردم با حضور در مساجد بسیاری از مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و نظامی خود را حل و فصل می کردند و امروز نیز مساجد باید محوریت فعالیت های اجتماعی و فرهنگی جامعه باشد.

 

وی اعلام داشت: دشمنان پس از شکست در صحنه نظامی و رویارویی با اراده ملت ایران برای حفظ ارزش های انقلاب اسلامی هم اکنون تلاش می کنند تا با جنگ فرهنگی و تهاجم فرهنگی بتوانند ارزش های اسلامی و انقلابی مردم ایران را سست و نابود کنند.

 

آمون خاطر نشان کرد: کانون های فرهنگی هنری با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان و به عنوان خط مقدم این جبهه در مساجد تشکیل شده است و وظیفه آن روشنگری و اطلاع رسانی به نوجوانان و جوانان در خصوص این خدعه دشمنان است.

 

این مقام مسئول یادآور شد: حدود 600 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان اردبیل فعال هستند که بیشتر آن در مناطق روستایی، محروم و دورافتاده قرار دارد که نشان می دهد این مراکز فرهنگی نقش موثری در توسعه فرهنگی در آن مناطق دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: 18 اسفندماه سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد را خدمت همه فعالان این عرصه به ویژه کانون های فرهنگی هنری سرعین تبریک عرض می کنم و امیدواریم همچون سال های قبل گام های استوار را در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری برداریم.

 

آمون بیان کرد: همچنان که مقام معظم رهبری در روزهای اخیر «جهاد تبیین» را برنامه فرهنگی جامعه عنوان کرده اند، فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد در فعالیت های سال جدید این مهم را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.

کد خبر 1156495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha