‍ پنجمین جشنواره تئاتر ملی شرهانی در دهلران آغاز به کار کرد

‍ پنجمین جشنواره تئاتر ملی شرهانی در دهلران با حضور امام جمعه، فرماندار ویژه دهلران و معاون هنری مدیر کل ارشاد استان و رئیس انجمن هنرهای نمایشی ارشاد استان و جمعی از مسئولان شهرستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، امام جمعه دهلران، در مراسم افتتاح جشنواره تئاتر ملی شرهانی، از دست اندرکاران و بانیان و گروه های تئاتر حاضر از استانها در این جشنواره تقدیر کرد و  اظهار کرد: هنرمندان در این جشنواره گوشه از فرهنگ ایثار و شهادت در دفاع مقدس را به نمایش می گذارند.

 

حجت الاسلام سید« محسن موسوی» با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین، افزود:  هنرمندان با زبان هنر در این جشنواره به درستی می توانند جهاد تبیین را تفسیر  کنند.

 


امام جمعه دهلران گفت: این شهرستان در دفاع مقدس دژ محکمی در مقابل دشمن بود و شهدای زیادی از نقاط مختلف کشور در دهلران به فیض عظمای شهادت نایل شدند و این را باید برای کشور بیان کرد.


 معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران نیز در این مراسم، با تقدیر از همه دست اندرکاران تئاتر شرهانی، اظهار کرد: گروه های راه یافته به این جشنواره ملی روزهای بیستم و بسیت و یکم در دهلران اجرای خیابانی دارند.

 

فرماندار ویژه دهلران بعنوان دبیر این جشنواره، افزود: تمام اجراهای تئاتر ملی شرهانی در پارک شقایق جنب کتابخانه های عمومی سعدی دهلران برابر جدول اعلامی از امروز جمعه شروع و تا غروب روز شنبه ادامه دارد.


دبیر پنجمین جشنواره تئاتر ملی شرهانی خاطرنشان کرد: تئاتر ملی شرهانی فرصتی مهم در راستای معرفی حماسه های دفاع مقدس در این شهرستان به کشور و استان می باشد.

 

در پایان هم پیام علیزاده نماینده حوزه جنوب در مجلس شورای اسلامی به تئاتر ملی شرهانی قرائت شد.

 

محمودرضا رحیمی، حمیدرضا نعیمی و مصطفی کولیوندی به عنوان هیئت داوران پنجمین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی معرفی شده اند.

 

پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی به دبیری لطیف صادقی از بیستم تا بیست و دوم اسفندماه ۱۴۰۰ به میزبانی شهرستان دهلران برگزار می شود.

کد خبر 1156533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha