جوانان ظرفیت بزرگی برای کشور هستند

حجت الاسلام نکونام گفت: امروز جوانان ما حضور فعال، کارساز، مولدانه و تولیدگرانه در عرصه های اقتصادی، سیاسی، مطالبه گری و نقش آفرینی دارند و ظرفیت بزرگی برای این کشور هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شهرکرد، حجت الاسلام «محمدعلی نکونام» امروز(جمعه 20 اسفند) در خطبه های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم در مصلای امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت یک فرهنگ اساسی و کلیدی در اسلام است که مؤمنان برای ارتقای جامعه و اعتلای دین خدا با ستمگران مبارزه کرده و جان خود را نثار می کنند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه فرهنگ شهادت باید در جامعه تقویت شود، افزود: قدر شهدا باید هرچه بیشتر دانسته شود و خدمت به شهید و شهادت را جزء وظایف دینی خودتان بدانید و همواره در خدمت خانواده های شهدا و جانبازان و رزمندگان باشید.

 

امام جمعه شهرکرد راهیان نور را از زیبایی هایی دانست که فرهنگ آن با نگاهی حکیمانه در جامعه در حال ترویج است، اظهار کرد: در سفرهای راهیان نور جوانان، دانش آموزان و دانشجویان از نزدیک میادین ایثار و شهادت در دوران دفاع مقدس را می بینند و انس می گیرند که این موجب تقویت روحیه ایمانی می شود.

 

حجت الاسلام نکونام با تبریک دهم شعبان، میلاد حضرت علی اکبر(علیه السلام) و روز جوان، ادامه داد: ایشان جوانی مؤمن، مجاهد، باورمند به خدای تبارک و تعالی و ایستا و مقاوم هم در کلام و هم در عمل بود که امروز الگوی جوانان ما قرار گرفته است.

 

خطیب جمعه شهرکرد تصریح کرد: امروز جوانان ما حضور فعال، کارساز، مولدانه و تولیدگرانه در عرصه های اقتصادی، سیاسی، مطالبه گری و نقش آفرینی دارند و  ظرفیت بزرگی برای این کشور هستند همچنان که دوران دفاع مقدس را جوانان پیش بردند و هرجا هر مشکلی پیش آمد در میدان آمدند و پیشگام شدند و مشکل را رفع کردند.

 

نماینده ولی فقیه در استان با تأکید بر اینکه قدرت کشور در عرصه نظامی موجب ایستادگی آن در برابر دشمنان می شود، خاطرنشان کرد: امروز انقلاب اسلامی یکی از قدرت های جهانی در امور دفاعی است و باید در عرصه های اقتصادی و فرهنگی هم قوت لازم را پیدا کند.

 

کد خبر 1156549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha