۶۸ درصد بودجه شهرداری همدان به تکمیل پروژه‌های نیمه کاره اختصاص یافت

حسینی با بیان اینکه بودجه عمرانی سال ۱۴۰۱ برابر با ۳۸۷ میلیارد تومان است، گفت: ۳۲ درصد این رقم برابر با ۳۶۶ میلیارد تومان برای پروژه‌های جدید تعریف شده و اولویت با موارد نیمه کاره است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان به نقل از روابط عمومی شهرداری، سید مسعود حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: اولویت کاری ما تکمیل پروژه‌های نیمع تمام است.

شهردار همدان با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۷ سال درگیر پروژه بازار سینا و ۱۵ سال درگیر پروژه پارکینگ آقاجانی‌بیگ هستیم و اولویت ما در خصوص پروژه‌های نیمه تمام، بیشتر اینها بودند گفت: به دنبال این هستیم نیمه اول سال ۱۴۰۱ این دو پروژه به اتمام برسد.

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در بازار سینا انجام شده و بنا داریم تا شب عید طبقه اول را آن را افتتاح کنیم و تا اردیبهشت بازارها راه‌اندازی شوند افزود: درآمد پایدار از اولویت دیگر ماست و سرمایه‌گذاری یکی از عمده‌ترین موضوعاتی است که موارد توجه  قرار می‌گیرد.

حسینی با اشاره به اینکه واقعیت طی پنج سال اخیر در حوزه سرمایه‌گذاری تقریبا صفر بودیم اما اکنون به عنوان مثال قرار شده فیبرنوری که موضوع شهر الکترونیک است با سرمایه‌گذاری ۱۷۰ میلیارد تومان اجرایی شود عنوان کرد: این اولین قرارداد ما در حوزه سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اینکه بازیافت هواپیما جزو معدود پروژه‌هایی است که همه مسوولان استان اتفاق قول اجرای آن را دارند گفت: این پروژه سرمایه‌گذاری بزرگی است که همه دنبال آن هستند و در واقع صنعتی است که در دنیا شاید بیشتر از پنج مورد نداریم.

حسینی با بیان اینکه این پروژه را خیلی‌ها با ذوب آهن اصفهان و ماشین‌سازی تبریز برابر می‌دانند افزود: بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان توان سرمایه‌گذاری است و حداقل ۵۰۰ نفر در این حوزه شاغل می‌شوند که تفاهمنامه‌ منعقد شده و باید شرکت مشترک ایجاد شود که شهرداری هم سهمی خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه تنها پارک هواپیما یک شب در تهران ۳ میلیون تومان هزینه دارد که اگر در همدان هم این امکان باشد می‌تواند آورده خوبی برای این شهر باشد عنوان کرد: اینکه چه اتفاقاتی در خصوص بازیافت می‌افتد خیلی مهم است و ضرورت دارد شرکت‌های دیگر هم در کنار صنعت هواپیمایی باشند.

شهردار همدان با بیان اینکه در حوزه سرمایه‌گذاری بازار خودرو تجربه خوبی در همدان وجود دارد که به دنبال شهر خودرو ۲ هستیم و با سرمایه‌گذار مربوطه نیز مذاکراتی داشتیم گفت: گره ترافیکی باغ بهشت را با قرارگاه خاتم اجرایی می‌کنیم و تپه حاج عنایت و محله کبابیان نیز با سرمایه گذاری این مجموعه انجام می‌شود.

حسینی با اشاره به کار مطالعاتی طرح جامع شهری افزود: به دنبال تملک ملک برای بیمارستان یک هزار تخت خوابی بودیم و در کنار آن دهکده سلامت هم مطرح است که آن خود ظرفیتی برای جذب توریسم سلامت خواهد بود.

وی از آماده واگذاری زمین‌های شهرداری به سرمایه‌گذاران برای ساخت واحدهای مسکونی و حل مشکل مسکن در شهر همدان خبر داد و افزود: در خصوص پروژه‌های شهرداری شرکت ترکیه‌ای چندبار خود صحبت‌هایی داشته که پای کار بیاید و حتی آن شرکت پنج شرکت دیگر هم با خود آورده تا کار عمرانی انجام شود.

شهردار همدان با بیان اینکه در این راستا طرح جامع سرمایه‌گذاری را در حوزه شهرک ویلایی دنبال خواهیم کرد تاکید کرد: در حوزه سکونتگاه‌ها تحولاتی اتفاق می‌افتد تا محور توسعه باشد.

حسینی از کاهش زمین‌فروشی در بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری همدان خبر داد و افزود: سال ۱۴۰۰، ۴۲ درصد فروش زمین داشتیم که سال ۱۴۰۱، ۳۶ درصد بسته شده است.

وی با بیان اینکه روند شهرداری در تامین بودجه این نبوده که معطل باشیم و بگوییم پروژه بازار سینا تمام شود تا مغازه‌ها را بفروشیم، تصریح کرد: یکی از موارد اصلی ما ورودی شهر همدان است که باید چند هزار میلیارد تومان هزینه شود تا تملک صورت گیرد و از توان ما خارج است اما موضوع پارکینگ آقاجانی بیگ و بازار سینا را جایگزین می‌کنیم تا درآمد داشته باشیم.

حسینی با بیان اینکه دو راهکار برای جلوگیری از خام‌فروشی داریم که خط اعتباری یکی را انجام دادیم و دو بحث از جمله بدهی به بانک وجود دارد گفت: استفاده از ظرفیت موسسات مالی و بانک‌ها مورد توجه بوده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد فروش املاک امسال شهرداری ۷۰۰ میلیارد تومان بود که طی چند ماهی که وارد شدم فروش زیر ۱۰۰ میلیارد تومان بود و امروز بیش از ۲۵۰ میلیارد تومان کسری در این حوزه وجود دارد گفت: بلاتکلیفی که در جامعه به ویژه به خاطر کرونا و تحریم وجود داشته، هیچ فروشی در شهر اتفاق نیفتاده و شاید در حد دو درصد هم نبوده است.

 

شهردار همدان با بیان اینکه در بودجه ۱۴۰۱ اولویت الزامی یعنی پروژه‌هایی با بیش از ۵۰ درصد پیشرفت بوده، خاطرنشان کرد: برای اتمام پروژه‌هایی مثل پل غدیر و  پارکینگ آقاجانی بیگ ۳۶ درصد از بودجه عمرانی سال ۱۴۰۱ یعنی ۴۴۱ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

حسینی اعلام کرد: بودجه عمرانی سال 1401 برابر با ۳۸۷ میلیارد تومان است که برای پروژه های ضروری اختصاص یافته و ۳۲ درصد آن برابر با ۳۶۶ میلیارد تومان برای پروژه‌های جدید تعریف شده است.

پایان پیام/

کد خبر 1156557

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha