بازدید آیت الله رئیسی از پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک

رئیس جمهور از مجهزترین مرکز آزمایش، بسته‌بندی، نگهداری و بازاریابی محصولات کشاورزی تحت عنوان پایانه صادرات محصولات کشاورزی روماک در شهرستان جویبار بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، «سید ابراهیم رئیسی» امروز(۲۰ اسفند) در بازدید از امکانات، تاسیسات و تجهیزات شرکت روماک‌گستر پارس بر لزوم راه‌اندازی مراکز پیشرفته بسته بندی و نگهداری محصولات باغی در مناطق مختلف کشور به ویژه‌ استان‌هایی که قطب کشاورزی هستند تاکید کرد و خواستار تلاش برای بومی‌سازی  دانش فراوری، آزمایش و بسته بندی پیشرفته محصولات کشاورزی شد.

این گزارش می افزاید: خطوط تولیدی این واحد مطابق بروزترین استاندارد‌های بین المللی طراحی و ساخته شده است. این مرکز مجهز به آزمایشگاه‌های تخصصی بوده و از امکان اسکن و عکس برداری سه بعدی برای سنجش کیفیت داخلی محصول، شناسایی و ردیابی محصولات بسته بندی شده، تشخیص صدمات محیطی میوه جات، توزین میوه به صورت دقیق و با سرعت بالا و اندازه گیری ابعاد انواع محصولات برای عرضه به  بازار‌های جهانی است.

 

این مجموعه همچنین دارای سالن‌های بسته‌بندی، آماده‌سازی، بار انداز، آزمایشگاه، تونل انجماد، بسته‌بندی و سردخانه‌های زیر صفر درجه است.

 

سالن‌های سردخانه و انجماد این مرکز، قابلیت نگهداری هزاران تن محصول کشاورزی، سبزی و صیفی دارد و از این روی از نقش مهمی در  تنظیم بازار محصولات کشاورزی و باغی برخوردار است.

کد خبر 1156559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha