جوانان موتور محرکه و توسعه کشور هستند

حجت الاسلام غبیشاوی جوانان را موتور محرکه و توسعه کشور دانست و گفت: جوانان نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام و در دفاع از مرزهای کشور به ویژه در دوران دفاع مقدس داشته و دارند که این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه ۲۰ اسفند) در آئین عبادی سیاسی خطبه‌های نماز جمعه این هفته آبادان که در مصلای ثامن الائمه (ع) این شهرستان برگزار شد، با تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن میلاد با سعادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان، جوانان را موتور محرکه و توسعه کشور دانست و اظهار کرد: جوانان نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام و در دفاع از مرزهای کشور به ویژه در دوران دفاع مقدس داشته و دارند که این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

 

خطیب نماز جمعه آبادان بر لزوم رفع مشکلات جوانان توسط مسئولین تاکید کرد و افزود: مسئولان نظام باید برای رفع مشکلات این قشر جوان و تازه نفس جامعه چاره‌ اندیشی کنند چرا که بار سنگینی از مشکلات بر دوش آنها است.

 

وی با اشاره به تهدیدات مداوم دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: باید به جوانان توجه بیشتری کرد چراکه کشور جوان، یک کشور با صلابت است و بار‌های انقلاب روی دوش همین جوانان ایران زمین بود، پس از انقلاب هم در میدان‌های دفاع جوانان در میدان بودند، در دفاع از حرم‌های اهل بیت این جوانان بودند که نقش آفرینی کردند.

 

حجت الاسلام غبیشاوی همچنین بر لزوم استفاده از جوانان برای رفع مشکلات اقتصادی کشور تاکید کرد و ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همواره بر رفع مشکلات معیشتی، اشتغال و ازدواج جوانان تاکید فراوان دارند و انتظار مردم از دولت انقلابی این است که به جوانان بیشتر بها بدهد.

 

وی با بیان اینکه دولت انقلابی وظیفه سنگینی بر عهده دارد عنوان کرد: دولت می بایست به رفع مشکلات جوانان به ویژه در حوزه اشتغال همت مضاعف داشته باشد چراکه تا چند سال آینده مسئله جمعیت برای ما جدی خواهد شد.

 

امام جمعه آبادان در بخشی از سخنان خود با اشاره به تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام در سال ۵۷ خاطر نشان کرد: خدمات رسانی به خانواده شهدا می بایست همواره مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه تاسیس بنیاد شهید با هدف رسیدگی به خانواده‌های شهدا شکل گرفت اذعان کرد: اگرچه همه‌ خدماتی که به خانواده‌های شهدا و جانبازان اراّه می‌شود در مقابل کاری که آنها کردند بسیار ناچیز است، بنابر این بنیاد شهید و ایثارگران باید شبانه روز تلاش کنند که دغدغه‌های خانواده‌های شهدا و جانبازان برطرف شود.

 

حجت الاسلام غبیشاوی در بخشی دیگری از خطبه ها شهادت دو پاسدار ایرانی در شام به دست صهیونیست‌ها را بسیار ناگوار خواند و بیان کرد: شهادت آرزوی مردان خدا است و امروز صهیونیست‌ها در اوج ضعف خود هستند.

 

کد خبر 1156564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha