لزوم تشکیل دولت جوان انقلابی/ دستاوردهای نظام را تبیین کنیم

محمدیان با اشاره به تشکیل دولت جوان انقلابی به فرمایش مقام معظم رهبری، گفت: جوان دارای امتیازاتی همچون قوت، شادابی و ریسک پذیری است و تحرک جوان خودش می تواند یک سرمایه باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «محمد محمدیان» در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۲۰ اسفند) با اشاره به روز جوان و میلاد حضرت علی اکبر علیه السلام اظهار کرد: نباید روز جوان را فقط با شعار تجلیل از جوانان نشان داد بلکه باید این کار در عمل باشد.



امام جمعه سنگر افزود: جوانان ما را گردنه ها و تهدیدهای فراوانی در خطر قرار داده زیرا دشمن بر نسل جوان که سرمایه های کشور هستند سرمایه گذاری کرده است.



وی، مسکن، اشتغال، ازدواج و تهذیب جوانان را از مواردی دانست که باید در هر دولت، حکومت، نظام، جامعه‌ و خانواده ای به آن دقت شود و برای آن اهمیت قائل شد.



محمدیان تصریح کرد: ما ظرفیت خوبی از جوانان در کشور داریم که اگر الان به آنها توجه نشود در آینده وارد جامعه ای می‌شویم که سن پیری خواهد داشت.



وی گفت: زاد و ولد خوب صورت نگرفته و خانواده‌ها بر این امر تشویق نشده‌اند و مشکلات اقتصادی نیز سبب شد تا خانواده های امروزی یکی دو فرزند بیشتر نداشته باشند در حالیکه خداوند خود تضمین کرده است که روزی هر کس را به او خواهد داد.



محمدیان در ادامه با اشاره به تشکیل دولت جوان انقلابی به فرمایش مقام معظم رهبری، افزود: جوان دارای امتیازاتی همچون قوت و شادابی و ریسک پذیری است و تحرک جوان خودش می تواند یک سرمایه باشد.



وی ادامه داد: البته ریسک پذیری جوانان باید در کنار تجربه کسانی باشد که سن و سالی دارند تا مکمل یکدیگر شوند.



محمدیان در ادامه افزود: از دولت انقلابی آیت الله رئیسی انتظار می رود که از استان‌های مختلف معدل گیری شود تا میزان اینکه چقدر استان ها از این فرموده رهبری که جوان انقلابی پای کار باشد بهره گرفته‌اند مشخص شود.



وی اظهار کرد: ما در جنگ هشت ساله نیز از همین ظرفیت جوانان و قوت و قدرت آنها بهره بردیم و پیروز شدیم و در جنگ اقتصادی هم همین طور است.



محمدیان در ادامه به فرمایش دوباره و تاکید رهبری بر «جهاد تبیین» اشاره و خاطر نشان کرد: جهاد یعنی در برابر دشمنی که مقابل شما است و برای شما برنامه دارد و به دنبال یاس و ناامیدی مردم است بتوانید تبیین و روشنگری کنید.



وی تبیین را روشنگری در بیان دستاوردها، ظرفیت ها و استعداد ها برای مردم عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند« استحکام نظام به قدرت ملی او است».



محمدیان اضافه کرد: گمان نکنید که قدرت ملی را فقط در عرصه های نانو تکنولوژی، علوم فضایی و پزشکی و... باید دید بلکه قدرت علمی یک امر مرکب است.



وی گفت: قدرت علمی یعنی فکر و اندیشه در مسائل علمی، امنیتی، اقتصادی، رفاه و غیره که ما در آن ضعف داریم از این رو دشمن دست روی اقتصاد گذاشته است  چون دقیقاً نقطه ضعف ما بود.



محمدیان تصریح کرد: ما در فرهنگ سبک زندگی اقدامی نکردیم اگرچه خیلی ها دارند کارهایی انجام می دهند اما غیر همسو و ناهماهنگ کار می کنند و آتش به اختیار آتش به خودی می زنند.



وی با اشاره به ابزارهای جدید در جنگ نرم، فضای مجازی و تولید محتواها را از آن جمله دانست و گفت: اگر ما دستاوردهای خود را تبیین نکنیم دشمن خواسته های خودش را برای جوانان ما تبیین می کند.

کد خبر 1156579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha