هیات های مذهبی از ظرفیت فضای مجازی استفاده کنند/نقش آفرینی هیات های مذهبی در محرومیت زدایی

مرتضوی ایجاد هیات مذهبی در فضای مجازی را تاکید کرد و گفت: هیات های مذهبی از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ دین و معرفی جنبه های برگزاری مراسم های مذهبی استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، سید «رضا مرتضوی« در نشست با مسئولان شورای هیات های مذهبی استان اصفهان به جایگاه این تشکل های دینی و ضرورت توسعه فعالیت های آن اشاره کرد و اظهارداشت: هیات های مذهبی در تبلیغ و ترویج دین نقش مهمی داشته اند و همواره در برنامه های مختلف معارف اسلامی را گسترش داده اند.

استاندار اصفهان افزود: با گسترش شبکه های اجتماعی و فرصت هایی در بستر اینترنت، هیات های مذهبی از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغ دین و معرفی جنبه های برگزاری مراسم های مذهبی استفاده کنند.

 

وی ادامه داد: اینگونه مدل های عزاداری و گرامیداشت مناسبت های مذهبی را معرفی کنند و افراد در ادیان و گروه های مختلف از آن استفاده کنند.

مرتضوی به ضرورت جهاد تبیین اشاره کرد و اظهارداشت: هیات های مذهبی در همه دوران ها نقش روشنگری و آگاهی بخشی داشته اند و امروز نیز باید در جهاد تبیین نقش خود را ایفا کنند.

 

وی تبیین و بیان دستاوردهای نظام و مقابله با شبه افکنی دشمن را مهم خواند و اذعان داشت: اگر این کارها در تشکل های فرهنگی و دینی رقم نخورد آنگاه صدمات آن به جامعه می رسد.

استاندار اصفهان ترویج قرآن و قرائت این کتاب آسمانی را مورد تاکید قرار داد و گفت: این موضوع در جلسات هیات های مذهبی مورد توجه و اجرا قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: در گذشته قرائت قرآن در هیات های مذهبی مورد توجه ویژه بوده و امروز نیز به توسعه آن نیاز داریم.

 

*نقش آفرینی هیات های مذهبی در محرومیت زدایی

 

مرتضوی شبکه به هم پیوسته هیات های مذهبی را برای خدمت به مردم مهم خواند و افزود: علاوه بر فعالیت های فرهنگی این تشکل ها امکان خدمت به مردم در عرصه های مختلف را دارند.

وی ادامه داد: نقش آفرینی هیات های مذهبی در محرومیت زدایی لازم است تا در مناطق محروم به کمک اقشار نیازمند بروند و در توسعه فرهنگی در آن محلات نقش آفرینی کنند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: فعالیت های فرهنگی موثر در کاهش آسیب های اجتماعی از جمله اقداماتی است که هیات های مذهبی می توانند انجام دهند و در این حوزه ها فعال شوند.

 

کد خبر 1156589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha