برخی کشورها به دنبال تصاحب نام و جایگاه مشاهیر ایرانی هستند

امراله حسنی با اشاره به اینکه در تاریخ هم مشاهده شده که برخی از کشورها به دنبال تصاحب نام و جایگاه مشاهیر ایرانی به ویژه در حوزه فرهنگ بوده‌اند، گفت: غفلت از مشاهیر موجب مصادره آن ها می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در مراسم بزرگداشت حکیم نظامی گنجوی با اشاره به جایگاه اهل فرهنگ در جامعه گفت: در این بین شعرا و ادبا جایگاه والایی دارند، اما گاها به خاطر غفلت و کم‌ کاری، این افراد توسط کشورهای دیگر مصادره می شوند.

 

امراله حسنی با اشاره به اینکه در تاریخ هم مشاهده شده که برخی از کشورها به دنبال تصاحب نام و جایگاه مشاهیر ایرانی به ویژه در حوزه فرهنگ بوده‌اند، گفت: نظیر این نمونه‌ها «ابن سینا» بود که ختم به خیر شد.

 

وی از دیگر نمونه‌های مصادره ظرفیت‌های ایران توسط سایر کشورها را جنگل‌های هیرکانی توسط آذربایجان اعلام کرد و گفت: بالای ۷۰ درصد این جنگل ها متعلق به جمهوری اسلامی ایران می باشد، ولی با این وجود متاسفانه کشور آذربایجان تنها با ۲۵ درصد این جنگلها توانست این جنگل ها را به نام خود ثبت کند.

 

حسنی همچنین از تلاش کشورهای دیگر برای مصادره نظامی گنجوی خبر داد و افزود: هرچند محل دفن این شاعر مشخص است، اما بازهم آنها تلاش خودشان را می‌کنند به همین خاطر قرار شد امسال همایش‌های منسجم توسط انجمن‌های ادبی به صورت مستمر برگزار شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: امروز برای نخستین بار این نشست ادبی توسط انجمن‌ ادبی فریاد برگزار شده و امیدواریم طی روزهای آتی شاهد افزایش این نشست‌ها باشیم و بتوانیم این مفاخر را هرچه بیشتر در کل کشور معرفی کنیم.

کد خبر 1156660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha