جمع آوری ۶۳ میلیارد تومان کمک های مردمی در مراکز نیکوکاری قزوین

فرهادی گفت: طی ۱۱ ماهه سال جاری بیش از ۶۳ میلیارد تومان کمک مردمی توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری شده و همه این کمک ها توسط اعضای مراکز نیکوکاری برای محرومان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، «فرزاد فرهادی» در مراسم تجلیل از موسسه های خیریه فعال استان بیان کرد: موسسات خیریه را نه تنها رقیب نمی دانیم بلکه اعتقاد داریم موسسات خیریه با فعالیت های خود به فرآیند امدادرسانی کمک می کنند در نتیجه مشکل محرومان با سرعت بیشتری حل می شود.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: موسسات خیریه و کمیته امداد امام خمینی (ره) در کنار هم باید کار کنند همان طور که تاکنون در کنار هم به امدادرسانی به محرومان پرداخته ایم، در ادامه هم باید چنین روندی را استمرار  دهیم.

 

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای انسجام بخشی به جریان نیکوکاری و فرهنگ سازی انفاق در جامعه اقدام به ارائه مجوز فعالیت به مراکز نیکوکاری کرده است؛ مراکز نیکوکاری با رویکرد مردمی شکل گرفته است از این رو همه اعضای موسس و فعالان آن را اقشار مختلف مردم تشکیل می دهند که دغدغه خدمت به محرومان و نیازمندان را دارند.

 

فرهادی عنوان کرد: طی 11 ماهه سال جاری بیش از 63 میلیارد تومان کمک مردمی توسط مراکز نیکوکاری جمع آوری شده و همه این کمک ها توسط اعضای مراکز نیکوکاری برای محرومان هزینه شده است.

 

وی اظهار کرد: بررسی عملکرد مراکز نیکوکاری نشان می دهد که تا پایان بهمن ماه سال جاری عملکرد این مراکز نسبت به برنامه های پیش بینی شده 167 درصد تحقق داشته است چراکه برنامه پیش بینی شده بیش از 37 میلیارد تومان بود.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: امروز برای خدمت به محرومان لازم است از کارکرد جزیره ای فاصله بگیریم و بر تعامل، همکاری و هم افزایی برای خدمت رسانی به مردم توجه کنیم.

 

وی توضیح داد: خدمت به محرومان و نیازمندان موضوع مهمی است که باید در فضای فرهنگی و اجتماعی جامعه بیش از پیش نهادینه شود تا فرهنگ زیبای انفاق و نیکوکاری در جامعه بسط یابد.

 

در ادامه عضو شورای شهر قزوین و رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی گفت: در حال حاضر 2 هزار و 15 بیمار کلیوی تحت حمایت داریم و امیدواریم با خدماتی که ارائه می کنیم همراه موثری برای کمیته امداد و امور فرهنگی اجتماعی استانداری باشیم.

 

«فاطمه اشدری» ادامه داد: اگر فرد نیازمندی توانایی لازم برای کار نداشته باشد قطع یقین می توانیم بستری را فراهم کنیم تا به فرزندانش برای اشتغال کمک شود چراکه بیمارانی داریم که فرزندانشان تحصیل کرده بوده و توانایی کار دارند بنابراین می توانیم از روش های مختلف برای رفع مشکلات خانواده های نیازمند اقدام کنیم.

 

وی اضافه کرد: تفاهم نامه ای میان انجمن های خیریه و کمیته امداد منعقد شده است تا انجمن ها در معابر صندوق و جمع آوری کمک مردمی با قبوض نداشته باشند در نتیجه اگر چنین کاری انجام شود غیرقانونی بوده و تخلف است.

 

رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی در قزوین گفت: ولی با کمال تأسف در میان انجمن های خیریه، برخی این موضوع را رعایت نمی کنند که بیشتر آنها از سایر استان ها می آیند و کمک های مردمی را جمع آوری می کنند البته در برخی از موسسات ثبت شده هم هم چنین تخلفی صورت می گیرد.

 

اشدری یادآور شد: مشکلات انجمن های هم نام و هم موضوع امر دیگری است که باید رفع شود البته انجمن حمایت از بیماران کلیوی ارتباط خوبی با کمیته امداد دارد.

 

کد خبر 1156664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha