کاهش میانگین سنی نمازگزاران مسجد با فعالیت کانون‌های فرهنگی هنری

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی گفت: در مساجدی که کانون فرهنگی هنری و کتابخانه فعال است، میانگین سنی نمازگزاران نسبت به دیگر مساجد پایین‌تر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «محمد هادی‌نیا» در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز که به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد ترتیب یافت، اظهار داشت: هم اکنون بیش از 1400 کانون فرهنگی هنری در مساجد شهری و روستایی استان فعال است.

مدیر ستاد فهما آذربایجان شرقی با اشاره به این‌که توسعه فضای کتابخانه‌ای و قرائتخانه در جوار مساجد یکی دیگر از اقدامات ارزشمند در راستای جذب جوانان به این اماکن امن الهی بوده است، گفت: استقبال نوجوانان و جوانان از کتابخاه و قرائتخانه های مسجدی نشان از ضریب نفوذ بالای کانون های مساجد در سطح استان دارد.

وی با اشاره به این‌که مخاطب‌شناسی مهم‌ترین اصل در جذب جوانان به مساجد است، خاطرنشان کرد: در مساجدی که کانون فرهنگی هنری و کتابخانه فعال است، میانگین سنی نمازگزاران نسبت به دیگر مساجد پایین‌تر است.

هادی‌نیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سامانه «بچه های مسجد» یادآور شد: هم اکنون تمامی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در ذیل این سامانه فعالیت های خود را در قالب سه شبستان و 12 رواق تخصصی ثبت می کنند که خروجی‌های این سامانه امکان رصد لحظه‌ای فعالیت های مسجدی در اقصی نقاط کشور را می دهد.

وی با اشاره به اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی، هنری، قرآنی، مناسبتی و ابتکاری از سوی کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: مدیران مسئول و کادر دلسوز کانون های فرهنگی هنری مساجد به صورت افتخاری و با حمایت ائمه محترم جمعه و جماعات و همچنین خیرین فرهنگی توانسته‌اند، اجرای بخش قابل توجهی از فعالیت های فرهنگی و قرآنی در محلات را بر عهده بگیرند.

کد خبر 1156687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha