ممنوعیت کشت بهاره

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: با توجه به کاهش بارندگی ها و خشکسالی های امسال، کشت بهاره در این شهرستان ممنوع می شود.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان ضمن تاکید بر هوشمندسازی کنتورهای آب کشاورزی اظهارکرد: در آبیاری نوین و رعایت الگوی کشت، کارهای بسیاری صورت گرفته که برای امسال کشت بهاره ممنوع و کشت پاییزه مدیریت خواهد شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان خواستار تجمیع شرکت های تعاونی آب بر این شهرستان جهت مدیریت بهتر شد و خاطرنشان کرد: در پایاب سد بارزو، سه هزار هکتار باغ انگور و مابقی اراضی گندم، جو، چغندر و ذرت است.

 

ایزانلو با بیان اینکه باغداران اراضی پایاب سد، مازاد اعلام شده است، اضافه کرد: توصیه می‌شود کشاورزان به جای کُلزا از محصول کم آب طلب کاملینا استفاده کنند و با توجه به افزایش قیمت تضمینی گندم، به جای چغندر از گندم استفاده کنند.

 

وی جهت جلوگیری از هرگونه خسارت زمستانه عنوان کرد: به کشاورزان توصیه می شود از اواخر اسفند تا اوایل فروردین ماه برای باروری و کاهش استرس‌های محیطی نسبت به محلول پاشی در باغ‌های انگور از کودهای حاوی عناصر روی و ازت استفاده کنند.

 

وی اظهارداشت: همچنین جهت اصلاح و جلوگیری از ریزش زودهنگام گُل ها قبل از عمل تلقیح با فرا رسیدن فصل بهار از کود فروت ست به عنوان محلول پاشی باغ ها استفاده کنند.

 

ایزانلو تصریح کرد: این شهرستان حدود سه هزار هکتار تاکستان بارور دارد که ۲۰ درصد باغ های استان را شامل می شود و همه ساله در فصل بهار و تابستان به دلایل سرمازدگی، تگرگ و خشکسالی شاهد کاهش عملکرد محصول هستیم و توصیه می شود کشاورزان با اجرای به موقع اقدامات لازم قبل از گُل دهی از هرگونه ضرر و زیان و خسارت پیشگیری کنند.

 

 

کد خبر 1156709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha