تولید محتوا شاخص فعالیت های دینی و فرهنگی در عرصه بین المللی است

حسینیان با اشاره به اهمیت برپایی نمایشگاه اندیشکده ندبه ویژه نیمه شعبان گفت: گفت: انجام کار دینی و فرهنگی به ویژه در عرصه بین الملل نیازمند منابع غنی و متقن و زمان بسیار برای تولید محتوا است.

« میرمسعود حسینیان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرج گفت: اینجانب 5 سال به عنوان سرکنسول ایران در شهر کربلای  کشور عراق بودم و طی این مدت با فعالیت های  مجتمع بین المللی مهدیون کرج آشنا شدم که برای برگزاری نمایشگاه به عراق و کربلا  آمده بودند تا در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری  کار کنند و این فرصت بسیار مهم و مغتنمی برای معرفی اینگونه فعالیت ها بود.

 

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقا وزارت امورخارجه و سر  کنسول سابق  ایران در کربلا افزود: فعالیت در حوزه هنرهای تجسمی جهت بیان زندگی و معارف اهلبیت را هنری نو و تازه خواند و افزود: این شاخه از هنر به دلیل ایجاد شرایط خاص بصری برای بیننده بسیار قابل توجه و حائز اهمیت است.

 

وی با اشاره به اینکه تا کنون نمایشگاه های بسیاری در حوزه روایت وقایع کربلا به روش های گوناگون  برپا شده اند اظهار داشت: تا به حال کمتر مجموعه ای کاری به این وسعت در راستای معرفی اهل‌بیت علیهم السلام علی الخصوص امام حسین(ع) و روایتگری وقایع کربلا  انجام داده است . ضمن اینکه  طی سه سالی که این نمایشگاه اختصاصی در منطقه بین الحرمین کربلا برگزار شد با پیشرفت چشمگیری در خصوص انواع تجهیزات ، تابلوها ، ماکتها و لوازم هنری، نحوه چیدمان و  ابتکارات جدید همراه بود .

 

سرکنسول سابق ایران در کربلا با تاکید بر اینکه انجام کار دینی و فرهنگی بوسيله هنر تجسمی به ویژه در حوزه بین المللی خیلی سخت است و نیازمند منابع متقن و خلاقیت ها و بکارگیری نیروی انسانی بسیار است،  تصریح کرد: برای انجام کار فرهنگی و دینی باید ازمنابع غنی و مستند استفاده کرد و در ابتدا باید سناریوی کار نوشته شود و پس از آن اقدامات اولیه را براساس سناریوی نوشته شده ، آماده سازی کرد و کار را پیش برد.

 

وی با تاکید بر اینکه انجام کار در خصوص تولید حجم در زمینه هنرهای تجسمی بسیار حساس، دقیق و زمانبر است اذعان داشت: به نمایش گذاشتن نمایشگاه این چنینی در سطح وسیع حائز اهمیت است  و اینکه مسئولیت اصلی هدایت و برگزاری این نمایشگاه  فاخر در خارج از کشور  به همت بانوی فرهیخته و تلاشگر البرزی ، الهه سادات بهشتی و خانواده شان و نیز کمک های خالصانه و شبانه روزی خادمین مجتمع مهدیون کرج انجام می شود جای تقدیر دارد.

 

حسینیان با اشاره به اینکه نمایشگاه روایت گری حادثه  کربلا به مدت سه سال در کشور عراق  طبعا با مشکلات برپا شد افزود: برگزاری چنین نمایشگاهی ضمن نیاز به  انجام هماهنگی های بسیار در داخل ایران ، محتاج  پیگیری و هماهنگی بسیار زیاد با عتبات مقدسه در کربلا  است، که با توجه به حضور سنگین و متراکم  زائرین از  کشورهای مختلف در ایام محرم و صفر در عراق به ویژه کربلا  ، گرفتن موافقت و مجوز برپایی ۱۰۰۰ متر نمایشگاه از عتبه مقدسه حسینی کار مشکل و مهمی بود که  به لطف خدا و عنایت خود امام حسین ع و نیز پیگیری های مستمر و ملاقات با مسؤلین اصلی حرمین شریفین این مشکل حل شد و همکاری بسیارصمیمانه ای از طرف مسؤلین حرم مطهر امام حسین ع انجام شد .

 

وی نقطه قوت این نمایشگاه را روایت گری به چهار زبان فارسی، عربی و اردو  و انگلیسی خواند و ادامه داد: به دنبال راه اندازی این نمایشگاه به همت مجتمع بین المللی مهدیون کرج پیشنهاد برگزاری آن  در برخی  از کشور ها که به لحاظ اعتقادی و فرهنگی ارتباط نزدیک تری با اسلام و تشیع دارند  همچون لبنان ، سوریه  مطرح شده است.

 

سرکنسول سابق ایران در کربلا خاطرنشان کرد: در داخل ایران هم باید با هماهنگی ارگان ها و نهادها ، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش،  تسهیلاتی مهیا شود که نسل جوان و نوجوان  ازین نمایشگاه  بازدید  کنند چرا که اینگونه اقدامات در این سنین و دوران  جوانی  تاثیر بیشتری دارد که  در این زمینه متاسفانه ضعف هایی داریم و باید از همان ابتدا  کودکان را در این مسیر قرار دهیم و فضای جذاب نمایشگاه می تواند بسیار موثر باشد و باید به صورت ثابت و دائمی برپا شود که شنیده ام  انشاءالله قرار هست این نمایشگاه کامل و پرمحتوا به نام اندیشکده ندبه در مجتمع بین المللی مهدیون کرج بصورت دائمی ایجاد شود.

کد خبر 1156719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha