سهمیه آرد نانوایی روستایی، پایین تر از میانگین کشوری

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: سهمیه آرد نانوایی روستایی شیروان پایین تر از میانگین کشوری است.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با توجه به اینکه سهمیه آرد بسیاری از نانوایی های روستایی این شهرستان پایین تر از میانگین کشوری است، این سهمیه به زودی افزایش خواهد یافت.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: به دلیل تخلفاتی که برخی از نانوایی های روستایی شهرستان داشتند ۲۰ درصد سهمیه متخلفین کسر شده و به نانوایی مجاور داده شده و از سویی با توجه به اینکه هر روستا فقط یک نانوایی دارد تهیه نان برای مردم همان روستا از روستاهای مجاور مشکل ساز شده که با بخشداران نشستی برگزار شده تا پالایشی جهت سهمیه آرد نانوایی صورت گیرد و مشکل برطرف شود.

 

ایزانلو کسری چونه، کیفیت پخت، فروش آرد و عدم رعایت بهداشت را از جمله تخلفات برخی نانوایی های روستایی شهرستان برشمرد و خاطرنشان کرد: اینک میانگین سهمیه  آرد شهری شیروان به ازای هر نفر ماهانه، ۱۰.۶۵ کیلوگرم و روستایی ۱۰.۴۵ کیلوگرم است که مصرف شهری بیشتر از روستا گزارش شده است.

 

وی با بیان اینکه  سرانه مصرف آرد این شهرستان بیشتر از میانگین استان گزارش شده است، اضافه کرد: سرانه آرد کشوری ماهانه به ازای هر نفر ۸.۵ کیلوگرم، استان ۹.۷ کیلوگرم و این شهرستان ۱۰.۴۵ کیلوگرم است.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان با اشاره به شورای آرد و نان و انتقال دبیری آن از اداره صمت به جهاد کشاورزی تصریح کرد: تاکنون دو جلسه برگزار شده و تا پایان سال رصد، پایش و بازرسی به عهده نیروهای صمت و از سال جدید کاملا بر عهده جهاد کشاورزی خواهد بود و با توجه به کمبود نیرو از طریق تفاهم نامه ای با بسیج از ظرفییت آنان استفاده خواهد شد.

 

در شهرستان ۱۵۷ هزار نفری شیروان ۲۵۰ واحد نانوایی مشغول به فعالیت هستند که از این تعداد ۱۲۰ نانوایی در شهرها و ۱۳۰ نانوایی در روستاها فعال است.

 

۶۸ هزار نفر از این میزان جمعیت در روستاها ساکن هستند.

 

کد خبر 1156748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha