حکیم نظامی گنجوی پیشوای داستان سرایی در ایران است

جابری انصاری با اعلام خبر رونمایی کتاب سیمای زن در پنج گنج نظامی گفت: حکیم نظامی گنجوی پیشوای داستان سرایی در ایران است.

« سعید جابری انصاری» با تبریک فرا رسیدن سالروز گرامیداشت یاد و خاطره حکیم نظامی گنجوی به خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: سالروز ۲۱ اسفند به عنوان گرامیداشت یاد و خاطره حکیم نظامی گنجوی به عنوان فرصتی برای تبیین اشعار پر از نغز و ارزشمند این شاعر فرهیخته کشورمان است. 

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز افزود: استاد نظامی گنجوی از شعرای پرآوازه قرن ششم هجری است که با ارائه سبک شعر و داستانی خود پایه ریز حرکت ارزشی در عرصه زبان و ادبیات فارسی شد. 

 

وی با اشاره به لزوم گرامیداشت یاد و خاطره شاعر پر قریحه و خوش ذوق ایران اسلامی بیان کرد: استاد نظامی گنجوی در کنار فعالیت داستان و شعر در عرصه های مختلف همچون نجوم، فلسفه، کلام، فقه و دیگر شاخص های علوم انسانی فعالیت داشت. 

 

وی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با هدف گرامیداشت یاد و خاطره حکیم نظامی گنجوی ویژه برنامه ای را با محوریت رونمایی از کتاب سیمای زن در پنج گنج نظامی با حضور اساتید و نویسندگان و ادب دوستانی برگزار می کند. 

 

 

 

کد خبر 1156777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha