جشنواره سرود «حکیم توس» برگزار می شود

طهوریان عسکری گفت:در حوزه‌های فرهنگی و تاریخی نیز پیشنهادات دیگری با محوریت حکیم ابوالقاسم فردوسی مطرح شد، از جمله این موارد می‌توان به برگزاری جشنواره سرود و آواهای حماسی با عنوان جشنواره سرود «حکیم توس» برای ۲۵ اردیبهشت‌ماه اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مجید طهوریان‌ عسکری» در جمع خبرنگاران با اشاره به دیدار اخیر خود با معاون فرهنگی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اظهارکرد: تقویت و شکل‌گیری ارتباط تشکیلاتی و سازمانی بین حاکمیت و دولت با حکمرانی های محلی و مدیریت شهری مشهد، یکی از اتفاقات خوبی است که باید در آینده نزدیک بیش از گذشته رقم خورده تا بتوان رسیدگی بهتر و بیشتری به خطه تاریخی توس داشت.

 

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد با بیان اینکه «توس» یک بافت تاریخی و گردشگری است و بعد از زیارت بارگاه منور و نورانی امام هشتم(ع) دومین مقصد سفر زوار خواهد بود، گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در توسعه‌بخشی به موضوعات مختلف فرهنگی، تاریخی، اجتماعی، زیرساختی و زیباسازی در محدوده توس نقش موثر و حائز اهمیتی را داراست.

 

طهوریان عسکری، ایجاد نشان بین‌المللی فردوسی با عنوان «نشان حکیم توس» را یکی از نقاط مشترک در گفتگوهای فرهنگی بین مجموعه مدیریت شهری و وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگری دانست و افزود: یکی از جنبه‌های جدی و اصلی توس، مربوط به حوزه میراثی، گردشگری و تاریخی آن است؛ لذا میراث فرهنگی و گردشگری در این حوزه نقش بسزایی دارد.

 

وی با بیان اینکه در دیدار با معاون فرهنگی وزیر میراث فرهنگی و گردشگری پیرامون موضوعات مختلفی از جمله: تولیدات متنوع در قالب و فرآیند رسانه ملی همچون فیلم، انیمیشن و پویانمایی و استفاده مشترک از ظرفیت رایزن های فرهنگی جمهوری اسلامی برای معرفی بیشتر مفاخر و مشاهیر خطه توس گفتگو و بر هم‌افزایی ظرفیت های مشترک تاکید ویژه شد.

 

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد توجه به حوزه فرهنگی توس را یکی از دغدغه‌های مدیریت شهری و شورای ششم دانست و گفت: در حوزه‌های فرهنگی و تاریخی نیز پیشنهادات دیگری با محوریت حکیم ابوالقاسم فردوسی مطرح شد؛ از جمله این موارد می‌توان به برگزاری جشنواره سرود و آواهای حماسی با عنوان جشنواره سرود «حکیم توس» برای ۲۵ اردیبهشت‌ماه اشاره کرد.

 

طهوریان عسکری افزود: در این جشنواره، گروه‌های مختلف از سراسر کشور می‌توانند اشعاری با محوریت فردوسی و توس بسرایند و گروه‌های سرود نیز با این مضامین اجراهایی داشته تا سپس آثار ارائه شده مورد داوری قرار گیرد؛ کارهای برتر و منتخب ملی را می‌توان در اختیار مجموعه‌های مختلف حوزه فرهنگی کشور قرار داد تا از آنها بهره‌برداری شود.

 

وی از پیشنهاد خود مبنی بر تبدیل شدن آرامگاه فردوسی به پایگاه رسانه‌ای جریان ادبیات حماسی و جبهه مقاومت خبرداد که با استقبال معاون وزیر میراث هم همراه شده و گفت: امیدواریم در کنار توسعه، عمران و آبادانی توس، کارهای مشترک با نگاه و رویکرد فرهنگی نیز با همراهی دستگاه‌های متولی انجام دهیم و اتفاقاتی در شان توس و با نگاه ملی و بین‌المللی داشته باشیم.

 

رئیس کمیسیون توسعه و بهسازی توس شورای شهر مشهد همچنین در پایان افزود: جا دارد به صورت ویژه از اداره کل میراث فرهنگی استان، اداره کل ارشاد اسلامی استان، حوزه هنری استان و مقامات عالی دولت در استان، جهت همراهی در حل مسائل توس کمال تقدیر و تشکر را داشته باشم.

کد خبر 1156798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha