کشیک‌های نوروزی در محاکم قضایی خراسان جنوبی فعال باشد

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه کار دادرسی و پاسخ گویی به مردم تعطیل‌بردار نیست، گفت: باید کشیک‌های نوروزی در همه محاکم قضایی استان فعال باشد تا به درخواست‌های مراجعه‌کنندگان در اسرع وقت رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم حمیدی» امروز (۲۱ اسفند) در نشست فصلی شورای قضایی استان، روسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی خراسان جنوبی اظهار کرد: سال ۱۴۰۰ با همه کاستی‌ها و کامیابی‌ها رو به اتمام است و بیماری کرونا مشکلاتی را به نحوه خدمتگزاری وارد که باید کاستی‌ها را جبران کرد اما در این مدت دادرسی الکترونیک گسترش یافت و پرونده‌ها بسیاری به‌ صورت الکترونیکی رسیدگی شد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نامگذاری شد، گفت: با هماهنگی قوای سه‌گانه به‌خصوص روی کار آمدن دولت مردمی اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام گرفت البته این اقدامات در راستای حمایت از تولید ضروری و لازم است اما کافی نیست و دستگاه قضایی وظیفه پشتیبانی از تولید را برعهده دارد.

 

وی با بیان اینکه حمایت از تولید سیاست داِئمی کشور است و به یک سال ختم نمی شود، ادامه داد: آحاد مردم نسبت به خرید کالای ایرانی و توجه به مسائل اقتصادی وظیفه دارند اما مسئولان نظام هم باید سیاست‌های ابلاغی را در اولویت کاری قرار دهند و با اعتقاد قلبی اقدام مضاعفی در این زمینه داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام حمیدی بیان کرد: هیچ دستور قضایی نباید برای واحدهای تولیدی واقعی مانع ایجاد کند و مطالبات شاکیان هم یک اصل است که باید به‌ صورت تخصصی مورد رسیدگی قرار گیرد.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی ترویج صلح و سازش در دعاوی خانوادگی و سایر پرونده‌هاست، گفت: در این راستا باید شوراهای حل اختلاف تقویت و مدیریت شود و این شوراها می توانند در زندان‌ها هم نقش‌آفرینی موثری داشته باشند.

 

وی بر گسترش دادرسی الکترونیکی و فاصله گرفتن از دادرسی سنتی در محاکم قضایی استان تأکید کرد و افزود: از قضات درخواست داریم به همان میزان ورودی پرونده رسیدگی هم صورت گیرد که تحقق این امر نیازمند تلاش جهادی و مضاعف است.

 

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه کار دادرسی و پاسخ گویی به مردم تعطیل‌بردار نیست، تصریح کرد: باید کشیک‌های نوروزی در همه محاکم قضایی استان فعال باشد تا به درخواست‌های مراجعه‌کنندگان در اسرع وقت رسیدگی شود.

 

رئیس شورای قضایی خراسان جنوبی افزود: روسای دادگستری‌ها نظارت کافی را بر اجرای به موقع و صحیح کشیک‌های نوروزی داشته باشند تا کاری روی زمین نماند.

 

وی با بیان اینکه دادستان‌ها از باب حقوق عامه باید بر اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا نظارت دقیقی داشته باشند، گفت: با توجه به افزایش نیازمندی‌های مردم در روزهای پایانی سال و ایام نوروز باید از سوی دستگاه‌های اجرایی متولی نظارت بر بازار حاکم باشد و دادستان‌ها هم به عنوان مدعی‌العموم با هرگونه تخلف برخورد قانونی و قاطع داشته باشند.

 

حجت الاسلام تأکید کرد: نظارت مستمر بر بازار در آستانه نوروز و ماه مبارک رمضان از اولویت‌های محاکم قضایی به‌ ویژه دادستان‌های استان است.

 

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان نظارت دادستان ها بر مسائل درون و برون شهری، افزود: به هیچ وجه نسبت به مرخصی زندانیان با جرم سرقت تا پایان تعطیلات نوروز اقدام نشود و در ارتباط با قرار تامین در این ایام اگر سارقی دستگیر شود باید تا پایان تعطیلات نوروز در زندان به سر ببرد.

 

وی در پایان عنوان کرد: با کسانی که سرعت و سبقت غیرمجاز و تخلف حادثه‌ساز انجام می‌دهند برخورد قضایی لازم و بازدارنده انجام شود.

 

 

کد خبر 1156837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha