سربازان از آزمون هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند

امیر محمودی گفت: سربازان صحنه هایی از دلاور مردیها و رشادت های جاودانه را در دفاع مقدس رقم زدند و از آزمون هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان امیر محمد محمودیآ معاون اجرایی ارتش در چهاردهمین جشنواره جوان سرباز با گرامی داشت اعیاد شعبانیه و یاد و خاطره شهدا  با اشاره به تغییر نگاه به خدمت مقدس سربازی پس از انقلاب اسلامی گفت: خدمت سربازی در ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از ارکان دفاعی کشور برای دفاع و صیانت از انقلاب و کشور از به تعبیر امام (ره) از اوجب واجبات است و این امر به معنای عبادت است.

 

معاون اجرایی ارتش اظهار کرد: خدمت سربازی از دیدگاه رهبر انقلاب خدمت مقدسی است که در جنگ و صلح در صف اول نیازهای کشور قرار دارد و تمام احاد جامعه و خانواده ها و جوانان باید اهمیت آن را درک کنند و با شوق به سوی ان بشتابند.

 

امیر محمودی با اشاره به رشادت های سربازان  در دوران دفاع مقدس افزود: دلاور مردیها و ایثارگری های دفاع مقدس به همت سربازان وطن وابسته بوده است که مخلصانه در وادی دفاع از مرز و بوم گام گذاشتند.

 

وی گفت: سربازان صحنه هایی از دلاور مردیها و رشادت های جاودانه را در دفاع مقدس رقم زدند و بزرگ مردانی هستند که به فرمان رهبر خود لبیک گفتند و کمر همت به مقابله با دشمن بستند  و از آزمون هشت سال دفاع مقدس سربلند بیرون آمدند.

 

وی تصریح کرد: امروز اگر نام ایران عزیز است و جایگاه آن بلند و رفیع و اگر پیشرفت های ایران چشم جهان را محسور خود کرده است برای خون هزاران سربازی است که بر خاک پاک این کشور ریخته شده است.

 

وی گفت: امروز سربازان از جایگاه و منزلت ویژه ای در نیروهای مسلح برخوردار هستند و تاکید رهبر انقلاب بر آن است تا محیط سربازی محیطی شاداب سرشار از نشاط و مهارت آموزی برای سربازان باشد.

 

وی با اشاره به دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح مبنی بر مهارت اموزی تصریح کرد: با پیش بینی یک برنامه 5 ساله موضوع مهارت آموزی سربازان در دستور کار قرار گرفته است و طبق این برنامه تمام سربازان در ارتش تحت برنامه مهارت آموزی  قرار می گیرند و حتی همه جوانان 15 سال به بالا  می توانند با ثبت نام در سامانه سرباز ماهر از مزایای این طرح در حین و بعد از سربازی بهره مند شوند.

 

کد خبر 1156850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha