کاشت ۲۵ نهال به همت کانون امام زمان روستای آهق مراغه

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) مسجد جامع روستای آهق شهرستان مراغه، از کاشت ۲۵ نهال در اسفند ماه به مناسبت تقارن هفته درختکاری و تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد خبر داد.

«حجت الاسلام مجتبی مظلومی»، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، ضمن تبریک ایام مبارک اعیاد شعبانیه و سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد وهمچنین سال نو شمسی به تبیین فعالیت های کانون امام زمان(ع) روستای آهق مراغه پرداخت.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) مسجد جامع روستای آهق شهرستان مراغه،  با اشاره به گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در اسفند ماه، گفت: طرح کاشت نهال در محوطه مساجد و کانون ها به مناسبت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد و همزمانی آن با  هفته درختکاری، از طرف این کانون ها اجرا و در این راستا ۲۵ اصله نهال نیز در محوطه مسجد جامع روستای آهق کاشته شد.

وی با اشاره به اعیاد مبارک شعبانیه خاطر نشان کرد: در مناسبت های مذهبی و ملی کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج)میزبان حضور اهالی روستای آهق می باشد و برنامه های مختلف فرهنگی، مذهبی و قرآنی برگزار می کند که توزیع ۳۰ بسته معیشتی شامل برنج و روغن و رب و حبوبات در آغاز ماه شعبان از جمله برنامه های این کانون می باشد.

مظلومی یاد آور شد: در ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) نیز ۱۵۲ بسته گوشت قربانی بین نیازمندان توزیع شد.

وی به برگزاری منظم برنامه قرائت دعای توسل و کمیل با آغاز برنامه های فرهنگی در مساجد پس از کرونا اشاره کرد و تاکید کرد: ویژه برنامه های مولود و وفات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام نیز با حضور گسترده مردم و اعضای کانون در این روستا برگزار می شودکه به امید خدا توزیع گوشت گرم قربانی، برگزاری ایستگاه صلواتی و جشن ولادت امام عصر (عج) در مسجد از جمله برنامه های بزرگداشت عید بزرگ نیمه شعبان می باشد.

مظلومی توزیع بسته حمایت معیشتی در طول سال، برپایی سه وعده نماز را از جمله برنامه های ثابت این مسجد و کانون در طول سال عنوان کرد و با اشاره به تشکیل گروه سرود در کانون گفت: گروه سرود برادران در مناسبت های مختلف به اجرای اجرای برنامه می پردازد.

گفتنی است، کانون فرهنگی هنری امام زمان (عج) مسجد جامع روستای آهق مراغه، در سال ۹۹ از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد‌اذربایجان شرقی، مجوز فعالیت دریافت کرده و میزبان حضور جوانان و نوجوانان و اهالی این روستا می باشد.

یادآور می شود، آهق یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سراجوی غربی بخش مرکزی شهرستان مراغه واقع شده‌است. همچنین مراغه دومین شهر بزرگ آذربایجان شرقی است که در کنار رودخانه صوفی چای در دامنه جنوبی کوه سهند و 135 کیلومتری جنوب شهر تبریز واقع شده است.

 

کد خبر 1156918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha