صادرات ۶۷۶ میلیون دلار کالا در ۱۱ ماه

رحیمی زاده گفت: در طول ۱۱ ماه امسال ۶۷۶ میلیون دلار صادرات کالا از خراسان جنوبی انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حسن رحیمی زاده» ظهر امروز (۲۱ اسفند) در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی استان با اشاره به صادرات 676 میلیون دلاری در 11 ماهه گذشته در استان اظهار داشت: این میزان صادرات از نظر وزنی یک میلیون و 980 هزار تن بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی سه درصد و از لحاظ وزنی 37 درصد کاهش داشته است.

 

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی میزان صادرات استان از محل 676 میلیون دلار را بالغ بر 107 میلیون دلار اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزشی 18 درصد و از نظر وزنی 42 درصد کاهش داشته است.

 

رحیمی زاده با بیان اینکه میزان واردات استان بیش از 23 میلیون دلار بوده است، گفت: این میزان واردات 10 درصد از نظر ارزشی و دو برابر از لحاظ وزنی افزایش داشته است.

 

وی علت این افزایش را واحدهای تولیدی مانند زغال پرورده، معدن طلا و... اعلام کرد که مواد اولیه و تجهیزات خطوط تولید به داخل استان آمده در حالی که در گذشته در گمرکات مبدأ انجام می شد.

 

وی در ادامه با اشاره به سه هزار و 341 دستگاه کامیون ترانزیتی گفت: 89 هزار تن از ترانزیت انجام شده که از نظر تعداد کامیون 41 درصد و از نظر وزنی 43 درصد کاهش داشته است.

 

مدیر کل گمرکات خراسان جنوبی با بیان اینکه در سه ماهه اخیر میزان ترانزیت 123 درصد افزایش داشته است، علت این افزایش را اضافه شده 52 تا 53 قلم به اقلام ترانزیتی عنوان کرد.

 

 

 

کد خبر 1156923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha